کد خبر: ۷۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
آب شهر دیر قابل شرب نیست

مسئولان به داد مردم برسند

 امام جمعه دیر گفت: آبی که وارد خانه مردم می‌شود متأسفانه غیرقابل شرب است ولی همین هم برای انجام کارهای ضروری مردم خوب است.
مسئولان به داد مردم برسند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: قمر بنی هاشم در روز تاسوعا با رد امان نامه شمر، بصیرت و وفاداری خود را به امام و مولایش نشان داد.

امام جمعه دیر افزود: عاشقان و محبان قمر بنی هاشم باید از ایشان درس بصیرت، وفاداری، ایثارگری، مواسات، ولایتمداری و دفاع از دین و رهبری تا پای جان یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه عاشورا روزی الهام بخش و تجدید حیات ما است، ادامه داد: باید از عاشورای حسینی درس عزت طلبی، آزادگی، ظلم ستیزی، مقاومت و ایستادگی، نهراسیدن از مرگ سرخ را بیاموزیم.

حسینی با تاکید بر اینکه عزاداران حسینی اول باید بنده مطیع خداوند باشند، گفت: ما علاوه بر جهاد و فداکاری و مبارزه امام حسین (ع) با باطل، باید عبادت و بندگی و توجه به نماز ایشان را هم ببینیم.

وی با اشاره به سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی، بیان کرد: آزادگان درس مقاومت و ایستادگی از سالار شهیدان گرفتند و در مقابل همه فشارها، شکنجه‌ها و تنگناهای دشمن مقاومت کردند و به همگان اعلام کردند که رمز پیروزی، ایمان به خدا و ایثارگری و مهم‌تر مقاومت در مقابل دشمن است؛ امروز هم تنها راه نجات ما در مقابل مشکلات مقاومت است.

امام جمعه دیر در رابطه با سالروز کودتای ۲۸ مرداد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در تمام جنایت‌هایی که بعد از این کودتا تا سرنگونی رژیم طاغوت علیه ملت ما صورت گرفت، دخیل بودند.

وی با بیان اینکه دشمنی‌ها با ایران اسلامی تازگی ندارد، تاکید کرد: اینها با ملت ایران مشکل داشتند و دارند؛ کسانی که می‌گویند ایران اسلامی باعث دشمنی دشمنان شده است باید بدانند که در کودتای ۲۸ مرداد که جمهوری اسلامی و نظام اسلامی نبوده است؛ آنهایی که کارهای آمریکایی‌ها را توجیه می‌کنند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه دیر با اشاره به اقدام اخیر دور از ادب و عرف دیپلماتیک سفیر انگلیس و روسیه، تصریح کرد: ما این اقدام دور از ادب و اهانت آمیز را محکوم می‌کنیم و از مسئولین می‌خواهیم با یک عذرخواهی ساده از کنار این موضوع رد نشوند بلکه باید سفیر توهین کننده با صراحت از ملت ایران عذرخواهی و اقدامشان را جبران کنند.

وی بیان داشت: باید به آنها یادآوری کرد که دیگر آن دوران سیاه تکرار نخواهد شد که بیگانگان بدون هماهنگی با مسئولان کشور اسلامی ایران بیایند هر کاری و هر غلطی دلشان خواست بتوانند انجام دهند.

آب دیر قابل شرب نیست

حسینی درباره مشکل قطعی آب، عنوان کرد: این روزها متأسفانه در این هوای بسیار گرم تابستان و شرایط بسیار سخت کرونایی از گوشه و کنار شهرمان با ما تماس گرفته و مسئله قطعی آب را یادآوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید به این مردم خوب حق داد که در این شرایط و وضعیت و گرما و کرونا، قطع آب برای یک روز واقعاً غیرقابل تحمل است.

حسینی گفت: من از مسئولان استان و شهرستان مجدداً درخواست می‌کنم به کمک اداره آب و فاضلاب بشتابند؛ فقط یک اداره نباید پاسخگوی این مسئله باشد، همه مسئولان باید در مقابل خواست به حق مردم که داشتن آب است، پاسخگو باشند.

وی ابراز کرد: اگر چه قبلاً هم گفته‌ایم آبی که وارد خانه مردم می‌شود متأسفانه غیرقابل شرب است ولی همین هم برای انجام کارهای ضروری مردم خوب است.

امام جمعه دیر تاکید کرد: مسئولان در این شرایط گرم و بحرانی به داد مردم برسند و بی تفاوت نباشند و بی خیال از کنار این مسائل نگذرند که این مسائل باعث بدبینی و بی اعتمادی مردم به مسئولان و نظام اسلامی خواهد شد.

شرایط وخیم کرونایی

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شرایط وخیم کرونایی کشور، اظهار کرد: باید آرایش دفاعی خود در مقابل ویروس جهش یافته کرونا تغییر دهیم و آزمایش‌های بیماریابی با کمک بهداشت و نیروهای بسیجی افزایش یابد. تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید واکسن داخلی نه به این جهت بوده که واکسن خارجی وارد نشود، بلکه بخاطر جلوگیری از بدعهدی کشورهای خارجی و استفاده از توان داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه مجالس حسینی مایه برکت و رحمت است، افزود: در برگزاری این مجالس شیوه نامه‌های بهداشتی با کمال دقت رعایت شود. مساجد بار دیگر در زمینه مواسات و کمک رسانی به نیازمندان آبرومند فعال شوند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین