کد خبر: ۷۲۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه تعطیل شد

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: از فردا ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و تا صبح شنبه آتی ادامه خواهد یافت.
از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه تعطیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا وضع شد.

پیش از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان و کارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که "اگر قرار باشد تعطیلی مانند دفعه قبلی باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند، اما همه جا باز بود و نظارتی نبود، فایده‌ای ندارد."

در هر حال کارشناسان سلامت تاکید دارند که تعطیلی که همه جا را تعطیل کند، در کنترل تاخت و تاز پیک فعلی بیماری در کشور موثر خواهد بود؛ تعطیلی که بتواند بار انتقال ویروس را در جامعه کم کند؛ به طوری که علاوه بر کارمندان و کارکنان دولتی، راه‌ها و رستوران‌ها و پاساژها و... نیز بسته شوند. نه مانند دو سه روزی که اخیرا و در تعطیلات منتهی به عید قربان اعمال شد اما همه جا باز بود و جاده‌های شمالی کشور شاهد بار عظیمی از مسافران بود؛ بی‌تردید در این صورت تعطیلی موثر نخواهد بود. بنابراین لازم است نظارت ویژه و سختگیرانه‌ای بر اعمال پروتکل‌ها و رعایت محدودیت‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف برقرار شود.

جزئیات محدودیت ها

از فردا ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد کامل بین استانی به جز موارد استثنا مثل خودروهای اورژانس اعمال خواهد شد و تا صبح شنبه هفته بعد ادامه پیدا خواهد کرد.

تمام مجوزهای صادره تردد هم لغو خواهد شد.

علاوه بر این افرادی که در این مدت جریمه شوند بعد از یک ماه دو برابر خواهد شد.

تمام ادارات از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده به جز ادارات ضروری که لیستشان اعلام خواهند شد تعطیل خواهند بود. تمام اصناف، ادارات و بانک ها به جز مشاغل گروه یک تعطیل خواهند بود.

همه دستگاه‌های اجرایی باید به شدت و با قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در مورد تخلف هم میزان جرایم مشخص شده و دادستانی نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و اصناف موظفند که رعایت کنند این موارد را رعایت کنند.

مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و دسته‌بری هم ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
23
وقت باز هم گذاشتن برای رفتن شمال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
11
15
آخ جون...بریم شمال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
10
تعطیلی بدون ضابطه و بدون برنامه کشور، نه تنها نفعی برای کاهش سرایت و مرگ و میر ناشی از کرونا ندارد بلکه بر عکس باعث ضرر و خسارت بیشتر هم می شود. با این اقدام {تعطیلی دولتی} باعث می شود کارکنان نهادهای دولتی و عمومی و کارمندان اداری کارخانجات بزرگ تولیدی تعطیل شوند و عزم سفر برون شهری نمایند و ویروس کرونا را در سطح کشور گسترش و پراکنده تمایند! کسب و کارهای خصوصی به ویژه شرکتهای خصوصی و صنوف خود را موظف به اجرای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا نمی بینند چونکه در تصمیمات ستاد، جبران ضرر و زیان تعطیلی کسب و کارهای خصوصی دیده نشده است! تنها راه کاهش سرایت ویروس کرونا، ضد عفونی کردن دستها و محیط، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع و ازدحام افراد در مکانهای عمومی و جریمه شخصی افرادی است که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند می باشد. در پاساژها و صنوف مختلف باید نگهبان پاساژ مانع ورود افراد فاقد ماسک به پاساژها شوند. صنوف نیز باید توسط اعضاء خود نظارت نمایند افراد فاقد ماسک به واحد صنفی آنها ورود پیدا ننمایند. واکسیناسیون عمومی هم باید با سرعت بیشتری و در سه شیفت انجام پذیرد.
نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
1
13
تعطیلی بدون اعمال محدودیت های شدید هیچ فایده ای ندارد بلکه باعث تشدید کرونا می شود. واقعا تعطیلی های قبلی تجربه نشده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
11
خب وقتی میگن به جز ضروریا بقیه تعطیلن یعنی همه جا بازه
نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
13
من روز جمعه 22 مرداد وقت داشتم که ساعت 8 صبح به ورزشگاه آرش میراسماعیلی برای تزریق واکسن مراجعه کنم. مسئولان ساعت نه و نیم شروع کردند و ازدحام و شلوغی و کندی تزریق به حدی بود که من ساعت 14 موفق به تزریق واکسن شدم. آیا این سوء مدیریت در مراکز تزریق واکسن و ازدحام جمعیت و تأخیر در شروع کار موجب انتشار ویروس کرونا نمی شود؟ هدف از تزریق واکسن کشاندن مردم به مراکز واکسیناسیون و تجمع زیر آفتاب سوزان است؟ واقعا جنایت به تمام معنا در خصوص مردم اعمال می شود.
با این تعطیلی های بی برنامه هم دقیقا شرایط برای افراد بی ملاحظه فراهم می شود که راحت بچرخند سفر کنند مهمانی بدهند و کرونا را منتشر کنند.
واکسیناسیون و تعطیلی که خود باعث انتشار بیشتر ویروس شود چه فایده ای دارد جز ضررهای فراوان اقتصادی و شدت بیماری؟
مدیریت و جدیت از همه چیز مهم تر است. بعضی از مردم نیاز دارند که از جریمه بترسند....
مبلغ جرایم رانندگی به قدری کم است که فرد خاطی به راحتی به خود اجازه می دهد رانندگی پر خطر داشته باشد.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
3
فقط جرایم رانندگی میره بالا اگر ماشینی رو برگرداندند وواقعا ورودی شهرها کنترل شد درسته وگرنعه برای ایام عاشورا وتاسوعا هجوم تهرانی ها به شهرها وروستاها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین