کد خبر: ۷۲۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

چند پناهجو در دنیا وجود دارد و از چه کشور‌هایی هستند؟

کمیساریای عالی سازمان ملل در آماری اعلام کرد بیش از ۲۶ میلیون پناهجو در دنیا وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند.
چند پناهجو در دنیا وجود دارد و از چه کشور‌هایی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

کمیساریای عالی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد رتبه یک در میان کشور‌هایی که بیشترین پناهجو را در دنیا را دارد به سوریه می‌رسد که ۶.۷ میلیون از مردمش از سال ۲۰۱۴ و با اوج گیری جنایات داعش در این کشور، به کشور‌های همسایه سوریه پناهنده شده‌اند.

افغانستان با ۲.۶ میلیون پناهنده در رتبه دوم قرار می‌گیرد؛ مخصوصا بعد از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۰ میلادی به این کشور، تعداد پناهجویان افغان افزایش یافته است.

رتبه سوم به سودان جنوبی می‌رسد. سودان جنوبی بزرگترین بحران پناهندگان در قاره آفریقا را دارد و به ترتیب کشور‌های اوگاندا، سودان، اتیوپی و کنیا میزبان ۹۵ درصد از ۲.۲ میلیون پناهنده این کشور هستند.

چهارمین کشور در لیست بیشترین پناهنده، میانمار با ۱.۱ میلیون پناه‌جوی روهنیگیایی است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در سال ۲۰۱۹ کشور‌های لبنان، اردن، ترکیه، لیبریا، اوگاندا، نائورو، مالت، جیبوتی، سوئد و سودان در صدر کشور‌های مهاجر پذیر دنیا قرار گرفته‌اند.

اخیرا عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان نیز اعلام کرد در حال حاضر بیش از سه میلیون شهروند افغان در ایران زندگی می‌کنند. بر پایه آمار رسمی و داده‌های برگرفته از سر شماری سال ۹۵ در ایران، شمار افغان‌های مقیم کشورمان در آن زمان نزدیک به یک میلیون و ۵۸۴ هزار نفر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین