کد خبر: ۷۲۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

کره شمالی: آمریکا بهای رزمایش مشترک با کره جنوبی را خواهد پرداخت

یک مقام از کره شمالی با اشاره به رزمایش مشترک میان واشنگتن و سئول، درباره عواقبی هشدار داد که با برگزاری آن در انتظار آمریکا خواهد بود.
کره شمالی: آمریکا بهای رزمایش مشترک با کره جنوبی را خواهد پرداخت
آفتاب‌‌نیوز :

«ری ریونگ نام» سفیر کره شمالی در چین، در مصاحبه‌ای با گلوبال تایمز به رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی اشاره کرد و آن را نشانه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال پیونگ‌یانگ دانست.

این مقام کره شمالی با بیان آنکه این رزمایش مشترک برای آمریکا عواقبی خواهد داشت، افزود: «آمریکا در نظر دارد از نیرو‌های خود استفاده کند تا کره‌شمالی را نابود کند. اقدامات این کشور تهدیدی برای ما محسوب می‌شود، آمریکا بهای این اقدامات را پرداخت خواهد کرد.»

او در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «بدون در نظر گرفتن ابعاد رزمایش‌ها باید بگویم در کل چنین رزمایش‌هایی تمرینی جنگی یا حتی آمادگی برای جنگی اتمی است و آمریکا به دنبال آمادگی بیشتر برای انجام حملاتی پیشگیرانه در مقابل کره شمالی است.»

«ری ریونگ نام» سپس با بیان آنکه آمریکا مخالفت‌های داخلی و خارجی درباره این رزمایش‌ها را در نظر نگرفت و چنین رفتاری بیانگر آن است که آمریکا اهل مذاکره برای حل مسائل نیست و به زور متوسل می‌شود، افزود: «وضعیت کنونی دلیلی برای اثبات آن است که کره شمالی راهی درست را برای تقویت دفاع ملی خود اتخاذ کرده است.»

این دیپلمات کره شمالی در ادامه افزود: «برای برقراری صلح در شبه جزیره کره راهی به جز خروج نیرو‌ها و تجهیزات جنگی آمریکا از کره جنوبی نیست. کره شمالی به وضوع بار‌ها اعلام کرده است که اقدامات خود را براساس روش آمریکا تنظیم خواهد کرد و در صورت سختگیری، پاسخ را با سختگیری بیشتر خواهد داد. تا زمانی که آمریکا تهدید‌های خود برای کره شمالی را حفظ کند، نباید انتظار صلح و آرامش داشت.»

«ری ریونگ نام» در انتها با بیان آن‌که کره شمالی از حقوق مشروع برای دفاع از حاکمیت ملی خود در قبال تهدیدات آمریکا استفاده خواهد کرد، افزود: «سیاست آمریکا در قبال ما تغییر نکرده است و بنابراین کره شمالی سکوت نخواهد کرد و تهدید‌های آمریکا را رصد می‌کند. ما قدرت بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدید‌های آمریکا افزایش خواهیم داد.»

این درحالی است که امروز "تونگیل سینبو" هفته‌نامه تبلیغاتی کره شمالی، در گزارشی از کره جنوبی و آمریکا خواست که در صورت تمایل به ایجاد صلح در شبه جزیره کره، مانور مشترک نظامی خود را متوقف کرده و نیرو‌های آمریکایی را از کره جنوبی خارج کنند.

این نشریه این مانور نظامی را محکوم کرد، آن را رزمایشی تحت تبانی با نیرو‌های خارجی دانست و نوشت: «این رزمایش با هدف حمله پیشگیرانه به کشور ما و آموزش مقدماتی برای شروع یک جنگ هسته‌ای انجام شده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین