کد خبر: ۷۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
استاندار مازندران:

امکان بستن زودهنگام راه‌های استان میسر نشد/ حتی یک خودرو هم نباید وارد شود

استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان، گفت: از دیروز که مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور مبنی بر تعطیلی سراسری اعلام شد، با وزارت کشور، دفتر ریاست جمهوری و دستگاه قضایی تماس داشتم و پیگیری کردم که راه‌های ورودی استان را ببندیم. ‎
امکان بستن زودهنگام راه‌های استان میسر نشد/ حتی یک خودرو هم نباید وارد شود
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه هفته قبل هم جهت انسداد راه های استان مکاتبه کردیم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان مطلوب نیست و هم استان هدف برای سفر مردم در تعطیلات است، ناچار هستیم جهت کاهش ترددها سخت گیری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تردد به داخل استان و ترددهای دورن شهری جهت دورهمی ها مشکل اصلی استان است، تصریح کرد: ورود به استان های قرمز ممنوع است، هر فردی که وارد استان شده از استان های دیگر، از نیروهای انتظامی و نظامی می خواهم که علاوه بر اعمال جریمه این مسافران، آنان را برای خروج از مازندران هدایت کنند.

استاندار مازندران ، افزود: در موج های اول بدون مجوز راه را بستم و توبیخ هم شدم، قبلا ستاد مبارزه با کرونا شکل نگرفته بود اما الان ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفته است و باید مصوبه ستاد را اجرا کنیم و همه ی تلاش خودم را کردم که راه های استان را زودتر ببندم اما مخالفت شد.

حسین زادگان با تاکید براینکه تعطیلی و محدودیت های کرونایی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باید درست و دقیق اجرا شود، گفت: ا محدودیت باید کاملا اعمال و رعایت شود و از سپاه و هلال احمر استان می خواهم به نیروی انتطامی کمک کنند و نگذارند حتی یک خودرو وارد استان شود.

حسین زادگان، ادامه داد: پایانه حمل و نقل، فرودگاه استان و راه آهن ملزم به رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا درخصوص شهر های قرمز هستند.

وی تاکید کرد: دهیاران و شوراهای روستاها با هماهنگی فرمانداری ها مبادی روستاها را از امروز طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا کنترل و مانع ورود مسافران و گردشگران شوند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تردد داخل استان و ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است، گفت: سواحل، پارک های جنگلی و مراکز تفریحی و گردشگری در استان تعطیل و هر گونه ورود به آنها ممنوع است و با کسانی که قانون را رعایت نکنند برخوردقانونی می شود.

حسین زادگان به واکنش برافزایش قیمت و کم فروشی در اکسیژن، گفت: چطور راضی می شوید از بریدن نفس مردم برای خود کیسه بدوزید، ناظران صمت و دستگاه های نظارتی بر قیمت اکسیژن و کم فروشی نظارت دقیق داشته باشند و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار مازندران، تاکید کرد: سازمان تبلیغات به همه ی هیات ها، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را ابلاغ کند، طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری عزاداری در فضای بسته و هرگونه دسته روی ممنوع است.

حسین زادگان با بیان اینکه استانی هستیم که بیشترین درگیری را در پیک کرونا دارد، اما سهمیه خاموشی آن بیشتر از استان هایی است که درگیری کمتری دارند، گفت: طی مکاتبه ای به مرکز اعلام کردیم با توجه به شرایط ویژه استان که بسیاری از بیماران، بستری های موقت در منزل هستند و با توجه به شرجی بودن هوای مازندران و گرم بودن استان مازندران از قطعی معاف شوند و همچنین طی مکاتبه ای نیز افزایش سهمیه استان را با توجه به اینکه استان پرخطری هستیم تقاضا کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین