کد خبر: ۷۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
تبلیغات

مقایسه گوشی شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x۳

دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و پوکو X۳ با ارائه‌ی امکانات عالی می‌توانند تجربه‌ی استفاده روان را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار دهند.
مقایسه گوشی شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x۳
آفتاب‌‌نیوز :

دو گوشی شیائومی، نوت ۹ پرو و پوکو X۳ از اعضای خانواده‌ی میان‌رده‌های اقتصادی شیائومی هستند که علاوه بر کیفیت ساخت و کارایی، از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برند. اکنون صنعت گوشی هوشمند تا حدی پیشرفت کرده که حتی با گوشی‌های میان‌رده هم می‌توان اکثر امکانات و ویژگی‌های تلفن‌های پرچمدار را در اختیار داشت. از آنجا که با توجه به وضعیت ناخوشایند اقتصادی، خرید گوشی پرچمدار برای بسیاری از کاربران ایرانی مقدور نیست، دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و پوکو X۳ با ارائه‌ی امکانات عالی می‌توانند تجربه‌ی استفاده روان را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار دهند.

طراحی بدنه گوشی

بدنه‌ی پوکو X۳ پلاستیکی و براق ساخته شده تا این تلفن ظاهری شبیه به گوشی‌های گران‌قیمت شیشه‌ای داشته باشد و در سه رنگ مشکی فانتوم، برنزی و آبی به فروش می‌رسد. ردمی نوت ۹ پرو نیز قاب پشتی براق و صیقلی با محافظ گویلا گلس ۵ دارد که در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه می‌شود. بدنه‌ی هر دو گوشی استعداد زیادی برای جذب اثر انگشت و چربی را دارند که باید مدام با دستمال تمیز شوند. لنز‌ها در ماژول دوربین X۳ به صورت ضربدری و در ردمی نوت ۹ پرو در چهار گوشه‌ی یک ماژول مربعی قرار گرفته‌اند.

مقایسه گوشی شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x۳

در پنل جلو هر دو گوشی شیائومی، دوربین سلفی در حفره‌ی هول پانچ تعبیه شده است و از بریدگی قطره‌ای خبری نیست، کلید‌های کنترل صدا و پاور در لبه‌ی راست فریم قرار گرفته‌اند که حسگر اثر انگشت نیز روی کلید پاور تعبیه شده‌است. عملکرد کلی حسگر اثرانگشت در هر دو گوشی شیائومی سریع و بسیار دقیق است؛ لبه‌ی چپ پوکو نیز از درگاه سیمکارت اول و کارت حافظه یا سیمکارت دوم میزبانی می‌کند، اما در نوت ۹ پرو، در لبه‌ی سمت چپ شکاف درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه روی آن قرار دارد. در هر دو گوشی شیائومی روی لبه‌ی بالایی، میکروفون دوم و فرستنده‌ی مادون‌قرمز (اینفرارد) و بلندگوی دوم قرار دارند و در لبه‌ی پایین نیز جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB ۲.۰ Type-C، روزنه‌ی میکروفون و دریچه‌ی اسپیکر به‌چشم می‌خورد.

نمایشگر

هر دو گوشی شیائومی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS با رزولوش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بهره می‌برند که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند و حاشیه‌های باریکی دارند. نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم بسیار خوب ۳۹۵ پیکسل بر اینچ را در آن‌ها به‌وجود می‌آورد. روشنایی هر دو گوشی شیائومی پوکو X۳ با ۴۵۰ نیت و ردمی نوت ۹ پرو با ۴۸۰ نیت، درمقایسه‌با دیگر محصولات میان‌رده‌ی مجهز به پنل LCD بیشتر است و خوانایی هر دو در زیر نور مستقیم خورشید متوسط ارزیابی می‌شود. شیائومی می‌گوید نمایشگر پوکو با محتوای HDR۱۰ سازگاری دارد، اما درباره‌ی ردمی نوت ۹ پرو چنین موضوعی صادق نیست. البته، تجربه‌ی واقعی محتوای HDR۱۰ نیازمند آن است که نمایشگر از فضای رنگی DCI P۳ پشتیبانی کند و به سطح روشنایی ۱۰۰۰ نیت دست یابد که نمایشگر پوکو، حداقل از نظر روشنایی در چنان سطحی قرار ندارد.

مقایسه گوشی شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x۳

اسپیکر

پوکو X۳ به اسپیکر‌های استریو مجهز شده که یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب آن به حساب می‌آید که معمولاً محصولات ارزان قیمت با آن غریب هستند. این اسپیکر‌ها در لبه‌ی فریم بالایی و لبه‌ی فریم پایین قرار دارند و حجم صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، اما از نظر کیفیت، شفافیت و کوبندگی صدا، نباید انتظار کیفیت محصولات پرچمدار را داشته باشید. این گوشی شیائومی از کیفیت صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز بهره می‌برد که از حیث کیفیت صدا می‌تواند با پلیر‌های مخصوص پخش موسیقی رقابت کند.

کیفیت صدای بلندگوی تک کاناله‌ی ردمی نوت ۹ پرو عملکر جالبی ندارد و چه از نظر بلندی یا شفافیت و وضوح به هیچ عنوان قادر به رقابت با کیفیت صدای پوکو X۳ نیست.

نرم‌افزار و رابط کاربری پوکو ایکس تری

پوکو X۳ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI ۱۲، اما ردمی نوت ۹ پرو با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI ۱۱ عرضه می‌شود. البته شیائومی می‌گوید این گوشی‌های هوشمند در موج دوم انتشار به‌روزرسانی MIUI ۱۲.۵ نیز قرار دارد.

عملکرد سخت‌افزاری پوکو ایکس ۳ و نوت ۹ پرو

پوکو ایکس ۳ از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G و ردمی نوت ۹ پرو از اسنپدارگون ۷۲۰G قدرت می‌گیرد. هر دو پردازنده هشت نانومتری بوده و در رده‌های میانی از سری اسنپدراگون ۷۰۰ قرار دارند و جزو محصولات نسبتا جدید کوالکام به‌شمار می‌آید، ضمن این که هر دو پردازنده برای پردازش گرافیکی به ماژول آدرنو ۶۱۸ متکی هستند. از نظر قدرت و کارایی، میان این دو پردازنده، به آن صورت تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

هر دو گوشی شیائومی با ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رسند و از حافظه‌ی نوع UFS ۲.۱ بهره می‌برند.

دوربین

هر دو گوشی شیائومی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی یکسان به عنوان دوربین اصلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر بهره می‌برند، اما ردمی نوت ۹ پرو از دو حسگر دیگر یعنی لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکر نیز در ماژول عقب استفاده می‌کند در حالی که پوکو X۳، در عوض آن دو حسگر، از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد.

اما کدام ماژول دوربین بهتر است؟ از نظر ظاهری شاید ماژول چهارگانه چشم‌نوازتر باشد، اما در عمل، تعداد افرادی کمی از حسگر ماکر استفاده می‌کنند و مسلماً یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض که بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار بهتر است.

پوکو X۳ برای دوربین سلفی از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی و ردمی نوت ۹ پرو نیز ازحسگر ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

باتری

پوکو X۳ به باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده درحالی که ردمی نوت ۹ پرو به باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی بسنده کرده است.

جمع‌بندی

پوکو X۳، در مواردی ازجمله: طراحی زیباتر، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، رابط کاربری جدیدتر، تراشه‌ی جدیدتر اسنپدراگون ۷۳۲G در برابر اسنپدراگون ۷۲۰G در ردمی نوت ۹ پرو، دوربین‌های قدرتمندتر برای سلفی و حتی ماژول عقب، بلندگو‌های استریو و کیفیت صدای برتر، باتری پرظرفیت‌تر، امکانات و ویژگی‌های بیشتر و بهتری را ارائه می‌دهد و از همه مهم‌تر، قیمت پوکو X۳ حدود ۱۰% از ردمی نوت ۹ پرو نیز کمتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین