کد خبر: ۷۲۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

مخالفت فرانسه با حضور کاراته در بازی‌های المپیک پاریس

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس همچنان مخالف حضور کاراته در این دوره از مسابقات هستند.
مخالفت فرانسه با حضور کاراته در بازی‌های المپیک پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

 با وجود افزایش درخواست‌ها از فرانسه برای گنجاندن کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کمیته برگزاری این بازی‌ها احتمال حضور این ورزش در المپیک ۳ سال آینده را رد کرد.

این ورزش رزمی اولین حضور خود در بازی‌های المپیک را امسال در توکیو تجربه کرد، اما این برنامه برای پایتخت فرانسه در نظر گرفته نشده است و برگزارکنندگان اصرار دارند که هیچ تصمیمی برای تغییر آن ندارند.

سیاستمداران فرانسوی، فرانسیس دیدیه، رئیس فدراسیون کاراته فرانسه و استیون دا کاستا، دارنده مدال طلای المپیک توکیو، همگی از کمیته برگزاری خواسته اند حضور کاراته را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تضمین کند، اما این درخواست‌ها تا کنون رد شده است.

کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بیانیه‌ای گفت: "برنامه رویداد‌های بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس نهایی شده است و قابل تغییر نیست. "

"این برنامه ها، با رعایت دقیق مقررات کمیته بین المللی المپیک (IOC) در تقویمی که برای همه مشخص است، تعریف شده است. "

تونی استانگه، رئیس کمیته برگزاری المپیک پاریس، گفت که "ورزش‌هایی را ترجیح می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و جوانان آن‌ها را تماشا می‌کنند. "

با این حال، این موضع با واکنش‌های زیادی روبرو شد و دا کوستا، کارته کای فرانسوی دارنده مدال طلای کومیته ۶۷ کیلوگرم مردان المپیک توکیو، این تصمیم را در رسانه‌های اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پیام احساسی دا کاستا باعث شد ۱۱۵ نفر از نمایندگان مجلس ملی فرانسه با ارسال نامه‌ای به استانگه خواستار گنجاندن کاراته در بازی‌های المپیک شوند.

علاوه بر این دیدیه، رئیس فدراسیون کاراته فرانسه نیز با ارسال نامه‌ای سرگشاده به استانگه کاراته را ورزشی "زیبا و دیدنی" و "جوان و محبوب"، توصیف کرد و از او خواست این رشته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین