کد خبر: ۷۲۲۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

مرگ یک مهماندار آمریکایی بر اثر کرونا به رغم واکسیناسیون کامل

یک مهماندار آمریکایی که ماه گذشته به سویه دلتای کرونا مبتلا شد به رغم واکسیناسیون کامل، بر اثر عوارض ناشی از کووید ۱۹ و پس از یک ماه مشکلات تنفسی جانش را از دست داد.
مرگ یک مهماندار آمریکایی بر اثر کرونا به رغم واکسیناسیون کامل
آفتاب‌‌نیوز :

این مرد ۳۶ ساله و مهماندار هواپیما در یکی از آخرین پست های فیس بوک خود نوشته بود که او و مادرش در ماه ژوئن و هفته ها قبل از مثبت شدن تست کرونایش به هاوایی سفر کرده بودند.

مادر این مرد در رابطه با وضعیت پسرش قبل از فوت گفت: این حادثه خیلی به من صدمه زد چرا که مرگ وی خیلی سریع اتفاق افتاد و نتوانستیم کاری برای او انجام دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که پسرش در طول پاندمی کرونا، اقدامات احتیاطی لازم از جمله استفاده منظم از ماسک، تمیز کردن سطوح و شستن دست ها را انجام داده بود.

با این حال پزشکان و محققان در مورد اینکه این بیمار با وجود تزریق هر دو دز واکسن، مبتلا شده و سپس فوت کرده می گویند: به عفونت هایی که پس از واکسیناسیون ایجاد می شوند "عفونت های غیرمنتظره" گفته می شود.

یک استاد دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز توضیح می دهد: واکسن هایی که ما برای مقابله با کووید ۱۹ در دسترس داریم واکسن های فوق العاده تاثیرگذاری هستند ولی با این حال باید این موضوع را در نظر گرفت که در هر کجا واکسن ها در حدود ۸۰ تا۹۰ درصد ایمنی در برابر این ویروس را ایجاد می کنند و این بدان معنا نیست که ۱۰۰ درصد مردم در ۱۰۰ درصد مواقع قرار است در برابر این بیماری ایمن شوند. هیچ واکسنی وجود ندارد که این میزان حفاظت را برای هر بیماری ایجاد کند و این نوع عفونت ها غیرمعمول و غیرمنتظره هستند.

به گزارش فاکس نیوز، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همچنان به همه مردم توصیه می کند که از حضور در مکان های پرازدحام و شلوغ خودداری کنند و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین