کد خبر: ۷۲۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۳۹

نیروی کار ایران به افغانستان صادر می‌شود

شرایط اعزام به کانادا اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس انجمن صنفی كاریابی‌های بین‌المللی ایران در مورد اعزام نیروی کار ایرانی به افغانستان گفت: ایران طرح‌هایی در زمینه راه‌سازی و ساختمان‌سازی در این کشور در دست اجرا دارد و افرادی آماده اعزام به کشور افغانستان هستند.

بابك هاشمی‌پور در جمع خبرنگاران در مورد اعزام نیرو به کشور عراق نیز اظهارداشت: با سفر رییس‌جمهور به عراق وضعیت اعزام نیروی کار به این کشور بهبود یافت و شرکت‌هایی که صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشند و از تسهیلات بانکی استفاده کرده باشند، می‌توانند برای بازسازی عراق مشارکت کنند و در همین زمینه روز گذشته هیاتی از کاریابی‌های ایرانی به استان اربیل عراق اعزام شدند.

وی روند اعزام نیروی کار در سال گذشته را کند دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود كه این کار از سال 87 به شکل اعزام شرکت‌های پیمانکاری انجام شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی افزود: روسیه در صدد است که طرح گسترش صنایع نفت و گاز را در پنج سال آینده گسترش دهد و برای این كار خواستار نیروی کار خارجی است كه هم اکنون برای اعزام نیروی کار با این کشور در حال مذاکره هستیم.

وی در مورد ونزوئلا گفت: دو سال پیش نیروی کار به این کشور اعزام کردیم اما اکنون شرایط برای اعزام نیروی کار به این کشور تغییر کرده ضمن آنکه این کشور تلاش می‌کند نیروی کار خود را از کشورهای امریکای لاتین و جنوبی جذب کند.

هاشمی‌پور گفت: طرح حمایت از نیروی کار ایرانی در خارج از کشور نظیر بیمه، تخفیف حق گمرکی، تخفیف بلیت هواپیما در حال تدوین است. 

وی با اشاره به فشارهای سیاسی از سوی دیگر کشورها، گفت: فشارهای سیاسی و رقابت بازار کار خارجی شرایط دشواری را برای اعزام نیروی کار ایرانی فراهم کرده است چون در حال حاضر برخی از نیروهای کارهندی و پاکستانی حاضر هستند حتی بدون شش ماه دستمزد کار کنند.

رییس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی در مورد منطبق نبودن مدارک فنی و حرفه‌ای گفت: متاسفانه مدارک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایرانی با بسیاری از کشورها تطابق ندارد و باید در جهت به روزسازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلاش کرد.

هاشمی پور گفت: منطبق نبودن مدارک آموزش عالی در خارج از کشور دیگر مشکل نیروی کار در خارج از کشور است و متاسفانه وزارت علوم در این مورد بسیار ضعیف عمل کرده است.

رییس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی گفت: بر اساس ماده 103 قانون برنامه چهارم کارفرمایانی که نیروی کار خود را از دفاتر کاریابی‌ها تامین کنند از معافیت حق کارفرما برخوردار خواهند شد و قرار است این معافیت در برنامه پنجم هم ادامه یابد

هاشمی پور در مورد اعزام نیرو به کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز گفت: اعزام به امارات متحده عربی با دشواری بسیاری مواجه شده است و این کشور ترجیح می‌دهد نیروهای کار خود را از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش تامین کند.

وی درباره اعزام نیروی کار به قطر گفت: با قطر در خصوص اعزام نیروی کار در حال مذاکره هستیم، ضمن آنکه اعزام نیروی کادر پرواز و فعالان رشته‌های پزشکی در ماه‌های آینده به این کشور انجام می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی افزود: امسال دو بار هیاتی برای اعزام نیروی کار به عربستان سعودی فرستاده شد. این کشور به نیروی کار ساده نیاز ندارد و مذاکره با عربستان در زمینه ارتقا نیروی انسانی ایرانی بوده است.

به گفته وی از سال 86 همکاری کاریابی‌های بین‌المللی با کشور استرالیا قطع شده است اما برای اعزام نیروهای متخصص در سال آینده به این کشور تلاش می‌شود.

وی تاكید كرد: مشکل عمده در این کشور مربوط به یافتن کارفرمایانی است که در این کشور از نیروهای کار ایرانی حمایت کنند.

هاشمی‌پور دیگر مشکل اعزام به کشورهای مختلف را برگزار نشدن آزمون‌های بین‌المللی زبان در ایران عنوان کرد و گفت: بیشتر کارجویان برای انجام این آزمون‌ها باید به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و یا ترکیه بروند.

رییس انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی در مورد سوریه گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری مطلوبی در این کشور داشته اما سوریه به طور عام نیروی کار خود را از کشورهای مصر و عمان تامین می‌کند اما قرار شده است سوریه از نیروی کار ایرانی در صنعت توریسم استفاده کند.

وی درباره اعزام نیروی کار به کشورهای کره جنوبی و جنوب شرقی آسیا گفت: با وجودی که گفت‌وگوهایی با کشور کره درباره اعزام نیروی کار ایرانی انجام شده اما قراردادهای بین دو کشور در مورد اعزام متوقف شده است؛ این در حالی است که تلاش می‌شود از نیروی کار ایرانی به شکل کارآموز در آن کشور استفاده شود.

هاشمی‌پور در مورد کشور کانادا نیز گفت: برای نخستین بار توانستیم با این کشور برای اعزام نیروی متخصص در زمینه جوشکاری صنعتی و لوله‌کشی و مونتاژکاری صنعتی گفت‌وگو کنیم و قرار است حدود 20 هزار نفر در زمینه‌های یاد شده به این کشور اعزام شوند.

وی درباره شرایط اعزام به کانادا گفت: نیروهای کار ایرانی در زمینه‌های بالا باید 9 هزار ساعت تجربه کاری داشته باشند و شرط سنی نیروی کار اعزامی 18 تا 49 سال است ضمن اینكه این افراد باید حداقل دارای مدرک سیکل باشند و زبان انگلیسی را در حد خواندن، نوشتن و فهمیدن آموخته باشند؛ همچنین نداشتن سوءسابقه و سلامت کامل جسمانی از دیگر شرایط پذیرش این افراد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
1
محتاج کار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
2
0
سلام من 15 سال سابقه کار در زمینه های برق و تلفن و pasive شبکه های کامپیوتری را دارم و امده همکاری در افغانستان می باشم و اصالتم افغانی هست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
سلام من مدارکم کامل دنبال کارهستم پاسپورتم دارم ازافغانستان کسی نیازداشت همکاری کنم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
سلام من مدارکم کامل دنبال کارهستم پاسپورتم دارم ازافغانستان کسی نیازداشت همکاری کنم باهاشون درخدتمتم ازلحاظکار واردات وصادرات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین