کد خبر: ۷۲۲۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

پوست بی‌عیب و نقص؛ با این سه ماده‌ی معجزه‌گر

بطور کلی، چیزی به نام پوست بی عیب و نقص وجود ندارد! رسانه‌های اجتماعی و جامعه ما را ملزم کرده‌اند که به استانداردهای زیبایی غیر واقعی باور داشته باشیم تا جذاب به نظر برسیم. آنچه اهمیت دارد این است که از درون چقدر سالم هستیم. یک رژیم غذایی سالم، یک روحیه شاد و یک سبک زندگی متعادل می‌تواند پوست خوب و سالمی را برای همه انسان‌ها به ارمغان بیاورد.
پوست بی‌عیب و نقص؛ با این سه ماده‌ی معجزه‌گر
آفتاب‌‌نیوز :

عوامل زیادی روی سلامت پوست شما تأثیر می‌گذارند؛ عوامل مؤثر داخلی مانند ژنتیک، پیری، هورمون‌ها و شرایطی مانند دیابت. بعضی از این عوامل، تحت کنترل نیست، اما بیشتر آنها قابل کنترل هستند و شما به‌راحتی می‌توانید از بروز معضلات پوستی جلوگیری کنید.

در این مطلب سه ماده اولیه به شما معرفی شده که می‌توانید با استفاده از آنها به روشن شدن و درخشندگی پوستتان کمک کنید.

1)آلوئه‌ورا

این گیاه به کاهش التهابات پوستی کمک می‌کند و یک درمان فوق العاده برای رسیدن به یک پوست سالم، هیدراته و نرم است. آلوئه‌ورا حاوی اسیدهای آمینه ضروری و سالیسیلیک‌اسید است که دارای خواص ضد باکتریایی هستند. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی و ضد پیری دارد و از پوست در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کند.

کافیست ژل آلوئه‌ورا را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدتی روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب بشویید.

2)عسل

عسل دارای خاصیت رطوبت‌رسانی است که می‌تواند پوست شما را مرطوب، نرم و لطیف کند. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن نیز می‌تواند به درمان آکنه، سوختگی، زخم، اگزما، پسوریازیس و سایر اختلالات پوستی کمک کند.

برای اثربخشی بیشتر، مقداری دارچین را با عسل مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت بیست دقیقه بگذارید روی پوست صورتتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید.

3)چای سبز

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV محافظت کند. همچنین این نوع چای با دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی در پیشگیری و درمان آکنه و دیگر مشکلات پوستی مؤثر است.

چای سبز دم‌شده را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد. هر زمان که مایل بودید یخ‌های حاوی چای سبز را به آرامی روی پوست صورتتان ماساژ دهید تا به مرور شاهد روشن شدن لک‌های پوستی باشید.

البته باید توجه داشته باشید که تغذیه سالم، خواب کافی، نوشیدن آب و دوری از استرس نیز در داشتن یک پوست سالم بی‌تأثیر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین