کد خبر: ۷۲۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تبلیغات

چگونه عوارض کاشت ابرو را به حداقل برسانیم

هر عمل زیبایی با عوارض‌های خاصی همراه خواهد بود که عمل ترمیم یا تقویت ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. حال در ادامه به بررسی مهمترین عوارض این عمل خواهیم پرداخت که ممکن است اکثر افراد را درگیر کند.
چگونه عوارض کاشت ابرو را به حداقل برسانیم
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه روش‌های مختلفی برای افزایش زیبایی صورت وجود دارد که یکی از مواردی که رفته رفته بیشتر به آن توجه شده، کاشت ابرو است. ابرو‌های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش‌های زیادی برای درمان ابرو‌های نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید‌ترین روش‌های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می‌شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می‌توانند از آن برای داشتن ابرو‌های زیبا بهره‌مند شوند.

هر چه هست با توجه به این که این نوع عمل زیبایی تا به الان کمتر انجام شده است، لذا احتمال دارد تکنیک‌های کمتری برای اثرگذاری بهتر این عمل وجود داشته باشد که این امر موجب می‌شود افرادی که قصد انجام چنین عملی را دارند، با احتیاط بیشتری دست به آن بزنند. از طرف دیگر گفته می‌شود که عوارض کاشت ابرو به نسبت دیگر عمل‌های زیبایی بیشتر است که ما در این مقاله قصد داریم در همین خصوص صحبت کنیم.

بررسی عوارض کاشت ابرو

به طور کلی انجام هر عمل زیبایی با عوارض‌های خاصی همراه خواهد بود که عمل ترمیم یا تقویت ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. حال در ادامه به بررسی مهمترین عوارض این عمل خواهیم پرداخت که ممکن است اکثر افراد را درگیر کند:

ایجاد التهاب و قرمزی در ناحیه عمل

از معمول‌ترین عوارضی که بعد از عمل زیبایی ابرو نمایان می‌شود، التهاب و قرمزی در محل کاشت است. البته جای نگرانی نیست و این عارضه‌ها بعد از چند روز رو به بهبودی می‌روند. با این حال اگر نشانه‌هایی از بهتر شدن این عوارض دیده نشد (پس از سپری شدن ۴ الی ۵ روز) حتماً باید موضوع را با پزشک معالج در میان بگذارید.

ایجاد خارش در ناحیه عمل

خارش یک عارضه‌ی کاملاً طبیعی در روند بهبودی ناحیه کاشت ابرو است که بیمار را به هیچ عنوان نباید نگران کند. البته توصیه می‌کنیم که محل پیوند شده را بیش از اندازه دستکاری نکنید تا در عرض چند روز خارش ایجاد شده رفع شود. در این مدت می‌توانید از توصیه‌های پزشک معالج‌تان برای کاهش خارش استفاده کنید.

سوزن سوزن شدن ناحیه عمل

روند بهبودی بی‌حسی در ناحیه ابرو بعد از عمل زیبایی، حتی ممکن است تا ۶ ماه نیز به طول بیانجامد؛ لذا بیمارانی که چنین مشکلی دارند احساس بدی نداشته باشند چرا که این موضوع کاملاً طبیعی است. حتی در بعضی از موارد بیماران احساس سوزن سوزن شدن پوست ناحیه عمل شده را خواهند داشت که رفته رفته رفع خواهد شد.

چگونه عوارض کاشت ابرو را به حداقل برسانیم

احتمال عفونت در ناحیه عمل

از دیگر عوارض کاشت ابرو می‌توان به ایجاد عفونت در نواحی عمل شده اشاره کرد. البته درصد رخ دادن این عارضه بسیار پایین است، با این حال اگر احساس درد یا تب داشتید که نشان از عفونت خواهد بود، حتماً موضوع را با پزشک معالج‌تان در میان بگذارید. ضمن این که رعایت بهداشت می‌تواند به کاهش ایجاد عفونت بعد از عمل زیبایی ابرو کمک کند.

متورم شدن ناحیه عمل

تورم در ناحیه عمل شده از جمله عوارضی است که احتمال رخ دادن آن بعد از عمل ابرو وجود دارد که به طور میانگین معمولاً بعد از ۳ الی ۴ روز رخ می‌دهد. راه‌های جلوگیری از این اتفاق می‌تواند در رعایت بهداشت و در نظر گرفتن نحوه‌ی درست خوابیدن خلاصه شود

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

حال که با مهمترین عوارض عمل زیبایی ابرو آشنا شده‌اید، باید به دنبال راه‌کار‌هایی باشید تا با استفاده از آن بتوانید عوارض کاشت را کاهش دهید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که به کارگیری از آن‌ها به خوبی می‌تواند شما را از عوارض این عمل تا حد قابل قبولی حفظ کند:

شستشوی صحیح صورت باید یک روز پس از انجام عمل انجام شود. این کار را می‌توانید با استفاده از یک لیوان آب ولرم انجام دهید. ضمناً اگر از دوش حمام استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید که فشار آب زیاد نباشد.

اگر بعد از کاشت ابرو درد زیادی در ناحیه عمل داشتید، با مشورت پزشک می‌توانید از مسکن استفاده کنید. در این مورد حتماً توجه داشته باشید که بدون نظر پزشک دارویی نباید استفاده شود.

حداقل برای چند وقت در معرض نور خورشید قرار نگیرید. همان طور که می‌دانید اشعه مضر خورشید به فولیکول‌های مو آسیب خواهد رساند. اگر باید به دلایل مختلف و الزاماً از خانه خارج شوید، استفاده از عینک‌های آفتابی یا کلاه توصیه می‌شود.

در هفته‌ی اول بعد از کاشت ابرو به هیچ عنوان اجازه مرطوب کردن ابرو را ندارید. خیس یا مرطوب شدن ابرو می‌تواند در نتایجی که از عمل زیبایی ابرو انتظار دارید، تأثیر منفی بگذارد. ضمناً حتما حواستان کاملاً جمع باشد که فشار مضاعفی بر روی ابروهایتان وارد نشود.

نحوه‌ی خوابیدن در دوران نقاهت بعد از عمل نیز بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌کنیم تا از رشد ابرو‌ها اطمینان حاصل نکرده‌اید، روی صورت نخوابید. همچنین مطمئن شوید که در خواب به طور ناخواسته دست به ابروهایتان نمی‌زنید.

به طور حتم بعد از عمل زیبایی ابرو توسط پزشک، دارو‌ها یا محلول‌هایی تجویز می‌شود که استفاده‌ی به موقع از آن‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. در واقع رساندن ویتامین یا املاح باید در روز‌های ابتدایی بعد از عمل به خوبی انجام شود تا بتوانید نتایج مناسبی را بدست آورید.

چگونه عوارض کاشت ابرو را به حداقل برسانیم

کاشت ابرو با استفاده از کلینیک تخصصی النا

حال اگر با در نظر گرفتن تمامی شرایط عنوان شده از عمل زیبایی ابرو، باز هم قصد استفاده از چنین خدماتی را دارید، پر واضح است که باید از یک کلینیک و پزشک متخصص استفاده کنید. به طور کلی انجام چنین عمل‌های زیبایی با حساسیت‌های زیادی رو برو است که اگر به دست پزشکان نابلد سپرده شود ممکن است نتایج فاجعه‌واری رقم بخورد. پیشنهاد ما برای این منظور به کارگیری از کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر النا است.

کاشت ابروی النا کلینیک با دارا بودن پزشکان متخصص در حوزه‌ی زیبایی صورت به خصوص عمل ترمیم و یا تقویت ابرو به خوبی می‌تواند شما را به خواسته‌هایتان در این خصوص نزدیک کند. گفتنی است که کلینیک النا با دارا بودن یک تیم کاملاً باتجربه و استفاده از تکنولوژی‌های خاص به ارائه خدمات زیبایی ابرو می‌پردازد و اگر می‌خواهید درصد موفقیت کاشت ابرو را افزایش دهید حتماً با این تیم همکاری کنید؛ لذا برای هر گونه ارتباط با این تیم تخصصی جهت مشاوره و یا تعیین وقت، می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های قرار داده شده با مشاوران این تیم در تماس باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین