کد خبر: ۷۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

افت شدید مصرف سوخت به روایت رییس صنف جایگاه‌داران

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور ضمن اشاره به روند سینوسی افزایش و کاهش مصرف سوخت از ابتدای شیوع کرونا گفت: در کل آمار و ارقام نشان از روند کاهشی بوده است.
افت شدید مصرف سوخت به روایت رییس صنف جایگاه‌داران
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله قلیزاده اظهار داشت: آمار مراجعات مردم به جایگاه‌ها و مصرف سوخت در شهرها و محورهای مواصلاتی نشان از رتبه اول تهرانی‌ها در مسافرت طی سه روز گذشته خصوصا شنبه و یکشنبه بوده است.

وی گفت: اگر آمار مراجعات خودروها به جایگاه‌های سوخت را به عنوان یکی از فاکتورهای محاسبه میزان مسافرت‌ها در نظر بگیریم، در اکثر استان‌ها، مردم از مسافرت‌ خودداری کرده‌اند و تبلیغات منفی در این مورد قابل پذیرش قطعی نیست.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به اینکه ترددشمارهای سازمان راهداری هم می‌تواند در ارائه آمار کمک کند، افزود: روالی که قبلا در موضوع رعایت پروتکل‌ها در ارائه آمار دقیق ملاک عمل بود بازهم باید اجرایی شود و با اعلام جزییات عدم رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌ها در هر استان، حساسیت مقامات کشوری و استانی برای پیشگیری و جلوگیری بیشتر مضاعف شود.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین آمار خروج از شهرها نسبت به همه استان‌ها متعلق به تهران است و جالب‌تر اینکه طی دو روز گذشته علی‌رغم میزان خروج بالای مردم تهران به مقصدهای مختلف کشور، کاهش تردد داخل شهری را از سه شنبه شاهد هستیم و آمار فروش سوخت جایگاه‌ها در این استان کاملا موید این نکته است.

قلیزاده ضمن اشاره به روند سینوسی افزایش و کاهش مصرف سوخت از ابتدای شیوع کرونا گفت: در کل آمار و ارقام نشان از روند کاهشی بوده و این دو نکته دارد که اولا کاهش فروش منجر به زیان جایگاه‌داران شده و ثانیا علی‌رغم صرفه‌جویی در مصرف سوخت درآمدهای دولت بابت فروش فراورده نفتی کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ما بارها خواستار جبران زیان این صنف هستیم ولی تاکنون توجه مناسبی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین