کد خبر: ۷۲۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

انتقاد پنس از نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان: بایدن آمریکا را شرمسار کرد

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با نگارش یادداشتی از نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرده است. او نوشته است: «این اتفاق آمریکا را در صحنه جهانی شرمسار کرده، موجب شده متحدان ما به اتکاپذیری ما شک کنند و دشمنانمان را جسور کرده تا عزم ما را بیازمایند. از همه بدتر، به یاد و خاطره آمریکایی‌های قهرمانی که کمک کردند تا تروریست‌ها بعد از ۱۱ سپتامبر به محکمه عدالت و همچنین همه کسانی که ظرف ۲۰ سال گذشته در افغانستان خدمت کرده‌اند توهین کرد.»
انتقاد پنس از نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان: بایدن آمریکا را شرمسار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با نگارش یادداشتی از نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرده است.

مایک پنس یادداشتش در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال را با اشاره به اظهارات «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه جولای آغاز کرده که احتمال تصرف افغانستان توسط طالبان پس از خروج نظامیان آمریکا را ضعیف پیش‌بینی کرده بود.

او نوشته است: «یک ماه بعدتر، سناریویی که رئیس‌جمهور بایدن آن را غیرممکن تصور کرده بود به واقعیتی دهشتناک تبدیل شده است. در روزهای گذشته، دنیا نظاره‌گر آویزان شدن غیرنظامیان به هواپیمای نظامی آمریکا، در راستای تلاش‌های مذبوحانه جهت فرار از هرج و مرج ایجاد شده توسط عقب‌نشینی بی‌پروای آقای بایدن بوده است.»

وی اضافه کرده است: «دیپلمات‌های آمریکایی مجبور شدند به دشمنانمان التماس کنند به سفارت ما در کابل حمله نکنند. پیکارجویان طالبان، شمار زیادی از خودروهای نظامی، توپخانه‌ها، هواپیماها، بالگردها و پهپادهای آمریکا را در اختیار گرفته‌اند.»

مایک پنس در ادامه از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به عنوان «تحقیری در سیاست خارجی» یاد کرده که از زمان تصرف سفارت امریکا در ایران سابقه نداشته است.

او نوشته است: «این اتفاق آمریکا را در صحنه جهانی شرمسار کرده، موجب شده متحدان ما به اتکاپذیری ما شک کنند و دشمنانمان را جسور کرده تا عزم ما را بیازمایند. از همه بدتر، به یاد و خاطره آمریکایی‌های قهرمانی که کمک کردند تا تروریست‌ها بعد از ۱۱ سپتامبر به محکمه عدالت و همچنین همه کسانی که ظرف ۲۰ سال گذشته در افغانستان خدمت کرده‌اند توهین کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین