کد خبر: ۷۲۲۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

آشنایی با خودروی محبوب آلمانی‌ در بازار ایران / قیمت

ب.ام.و X۳، شاسی‌بلند شناخته شده و محبوب آلمانی در بازار خودروی ایران است؛ به گونه‌ای که نخستین سری از این خودرو که به ایران آمد اکنون قیمتی برابر با شاسی بلندهای چینی صفر دارد.
آشنایی با خودروی محبوب آلمانی‌ در بازار ایران / قیمت
آفتاب‌‌نیوز :

با آمدن ب.ام.و X۴ توجه بازار به آن جلب شد و اگر با مقیاس نسبت آگهی هم بخواهیم حساب کنیم، ناچاریم رئیس گروه شاسی‌بلندها را ب.ام.و را X۴ بدانیم. اما بر خلاف ب.ام.و X۴ تازه به دوران رسیده، X۱ ریزه میزه ، X۵ کم پیدا و X۶ که قیمت رویایی دارد، این بی.ام. و X۳ بوده که همیشه به عنوان نماینده باواریایی‌ها در کلاس شاسی‌بلندها در ایران شناخته شده است.

این روزها آخرین سری از بی.ام. و X۳ نسل سوم فیس لیفت در بازار با کارکرد نزدیک به صفر بین سه میلیارد تا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.اما شاید بد نباشد که به سراغ اولین نسل از آن برویم که در دهه ۸۰ شمسی به بازار خودروی ایران وارد شد و هیجان زیادی ایجاد کرد.

قیمت‌ها:

مدل ۲۰۰۵ با ۱۵۹ هزار کیلومتر کارکرد: ۶۵۰ میلیون

مدل ۲۰۰۷ با۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد: ۷۰۰ میلیون

مدل ۲۰۰۸ با ۱۵۵ هزار کیلومتر کارکرد: ۷۸۰ میلیون

و مدل ۲۰۰۹ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد: ۸۴۰ میلیون

در برابر کمترین قیمتی که باید برای نسل اول این شاسی‌بلند آلمانی در بازار بپردازید چهار کراس اوور (نیم‌شاسی) چینی قد علم می کنند: جک S۵ ، چری تیگو ۵، هایما S۷ و هاوال H۲.

ب.ام.و X۳ در برابر جک S۵
جک S۵ یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در سال‌های اخیر بوده اما همین قدمت در این مقایسه بلای جانش شده! حتی اگر جک S۵ نیوفیس را که تازه به بازار آمده با قیمت بالاتری بخرید باز هم طراحی آن بعد از گذشت سال‌ها تکراری شده و به خصوص نمای جلویش ما را یاد عهد دقیانوس می‌اندازد!

از نظر فنی ۱۷۴ اسب بخار بد نیست اما توربوشارژر جک هم تا به حال کم ایراد نداشته و مشکلات متعددی هم از گیربکس آن و عملکرد کندش گزارش شده است.

نکته جالب آنکه جک هم مثل X۳ پیشرانه‌ای حساس دارد و برای عملکرد خوب آن باید حتما بنزین سوپر و مکمل بزنید. پس تفاوت چندانی از نظر هزینه در این بخش ندارند.

ب.ام.و X۳ در برابر چری تیگو ۵
چری تیگو ۵ خودرویی است که تنها به کسانی که خواهان کراس اووری با بازار خوب و فضای کابین جادار هستند، توصیه می‌شود. واقعا این خودرو با ۲۱۸ اسب بخار نیرو از نظر قدرت چه حرفی در در برابر X۳ با ۲۱۸ اسب بخار در تیپ ۲۵ آی و ۲۷۲ اسب بخار نیرو در تیپ ۳۰ آی می‌تواند داشته باشد؟

با این حال آپشن‌های این خودرو در تیپ IE بیشتر از تیپ‌های قبلی است و تیگو ۵، دیگر خودرویی نیست که به پراید چینی معروف باشد.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین