کد خبر: ۷۲۲۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

جو بایدن و اعضای کنگره آمریکا به مرگ تهدید شدند

مردی ۵۸ ساله اهل ایالت اوکلاهامای آمریکا به جرم تهدید رئیس جمهور ایالات متحده، اعضای کنگره و خانواده‌های آنان به مرگ اعتراف کرد.
جو بایدن و اعضای کنگره آمریکا به مرگ تهدید شدند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یکی از اهالی ایالت اوکلاهاما اقرار کرده است که برای یک شبکه تلویزیونی محلی پیام‌های تهدید آمیزی ارسال کرده و در آن «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، شماری از اعضای کنگره و خانواده‌های آنان را به مرگ تهدید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا، این متهم ۵۸ ساله با نام «جان یاکوبز آهرنس» به یک فقره تهدید علیه رئیس جمهور ایالات متحده و دو فقره مکاتبه میان ایالتی با تهدید به ضرب و جرح مجرم شناخته شد. وی در روز ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ به مجازات محکوم خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که متهم موردنظر در پیام‌های خود تقاضای پول کرده و نوشته که در صورت عدم دریافت آن، رئیس جمهور، اعضای کنگره و خانواده‌های آنان را به قتل می‌رساند.

به عنوان مثال در یکی از این پیام‌ها به تاریخ دهم ماه مه ۲۰۲۱، آهرنس می‌نویسد که در صورت عدم دریافت پول از سوی اعضای کنگره ظرف مدت ۴۸ ساعت، فرزندان آنها را در سراسر آمریکا خواهد کُشت.

گفتنی است که تهیه کننده اجرایی کانال تلویزیونی KOTV در تماس با دایره تجسس فدرال- اِف بی آی- موضوع این رایانامه‌های تهدیدآمیز را که در فاصله ماه مه تا ژوئن ۲۰۲۱ ارسال شده بود، گزارش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین