کد خبر: ۷۲۲۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

مراسم تشییع پیکر پروفسور کردوانی برگزار شد

پیکر پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران امروز جمعه در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر پروفسور کردوانی برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :

پیکر پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران پیش از ظهر امروز ( جمعه، 29 مرداد) در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران تشییع و با حضور خانواده ایشان و جمعی از اساتید کشور به خاک سپرده شد.

پرفسور پرویز کردوانی دارنده نشان درجه یک دانش و چهره ماندگار که به «پدر علم کویرشناسی ایران» شهرت داشت، در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

پرویز کردوانی متولد ۱۳۱۰، جغرافیدان ایرانی و دارنده مدال ملی و نشان عالی دانش در ایران بود. او در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار (سال ۱۳۸۴) به عنوان چهره ماندگار در زمینه جغرافیا معرفی شد.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان نخستین عضو هیأت علمی دانشکده تازه تأسیس کشاورزی ارومیه، مشغول به خدمت شد و پس از دو سال تدریس در این دانشکده در سال ۱۳۴۷ شمسی به گروه آموزشی جغرافیای دانشگاه تهران انتقال پیدا کرد و در همین سال‌ها بود که مطالعه میدانی خود روی مناطق کویری ایران را با جدیت فراوان پی گرفت.

کویر (نمک‌زار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن، جغرافیای خاک‌ها، حفاظت خاک، اکوسیستم‌های طبیعی، اکوسیستم‌های آبی، آب‌های شور، آب‌های سطحی و زیرزمینی، ژئوهیدرولوژی، مناطق خشک و مناطق خشک: ویژگی‌های اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و غیره، خشکسالی و راه‌های مقابله با آن در ایران از کتاب‌های وی است که در زمان حیات خود و در حین تحقیقاتش منتشر کرده است.

دکتر کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران دیروز، پنجشنبه، ۲۸ مرداد ماه چشم از جهان فرو بست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
2
روحش شاد یادش گرامی.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین