کد خبر: ۷۲۲۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

سریعترین آزمایش کرونا؛ نتیجه در کمتر از ۳ دقیقه مشخص می‌شود

پژوهشگران در بریتانیا گفته‌اند روش جدیدی برای آزمایش سریع بیماری کووید-۱۹ ابداع کرده‌اند که نتیجه را در زمانی کمتر از ۳ دقیقه مشخص می‌کند.
سریعترین آزمایش کرونا؛ نتیجه در کمتر از ۳ دقیقه مشخص می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محققان در دانشگاه بیرمنگام می‌گویند نتایج این تست به اندازه تست‌های معمول پی‌سی‌آر و ال‌ای‌ام‌پی که امروزه استفاده می‌شود دقیق بوده و در همان حال سریع‌تر از آن‌ها هم هست.

در یک آزمایش همزمان نتایج تست پی‌سی‌آر ۴۲ دقیقه، نتایج تست ل‌ای‌ام‌پی ۱۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و نتایج روش ابداعی ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه به طول انجامید که با اضافه کردن نمونه ویروسی بیشتر زمان آخری در نهایت به ۳ دقیقه رسید.

پروفسور اندرو بگس از دانشگاه بیرمنگام درباره این تست که «آرتی‌اف اکسپار» (RTF-EXPAR) نام دارد، به یورونیوز گفت: «تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد نتیجه مثبت روش جدید ۸۹ درصد و نتیجه منفی آن ۹۳ درصد منطبق با نتیجه تست پی‌سی‌آر است.»

در روش‌های معمول مواد ژنتیکی ویروس در نمونه‌های جمع‌آوری شده مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای انجام این‌کار یک تکنسین آزمایشگاهی ابتدا آر‌.‌ان‌.ای را در فرایندی به نام «رونویسی معکوس» به دی‌.ان‌.ای تبدیل می‌کند و سپس با تقویت آن یک نمونه قابل تشخیص می‌سازد. سپس بر اساس تشخیص اسید نوکلئیک، برآورد می‌شود که آیا فرد به کووید-۱۹ مبتلا هست یا نه.

محققان دانشگاه بیرمنگام برای سرعت دادن به فرایند تبدیل آر.ان‌.ای به دی‌.ان‌.ای، یک روش جدید ابتکاری را جایگزین روش قبلی کرده‌اند که در آن نیازی به «آنزیم‌های وارونویس» که قادر به سنتز دی.‌ان.‌ای از روی‌ آر.‌ان.‌ای هستند، نیست.

پژوهشگران می‌گویند روش جدید به دلیل ساده بودن تجهیزات کمتری را می‌طلبد و می‌تواند در مکان‌های عمومی، پایانه‌های مسافربری قطار و فرودگاهی و همچنین محل‌های دورافتاده که دسترسی کمتری به آزمایشگاه‌های تست بالینی دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

محصول جدید مراحل ثبت اختراع را گذرانده است و انتظار می‌رود با یافتن پشتیبان مالی به صورت تجاری عرضه شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
0
این بیچاره های کافر کرونایاب پیشرفته مستعان ندارن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین