کد خبر: ۷۲۲۹۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

معاون اول رئیسی دستور فوری صادر کرد

معاون اول رییس جمهوری دستور رسیدگی به موضوع ممانعت پلیس راه از تردد یک پزشک معالج بیمارستان کرونایی در استان البرز را صادر کرد.
معاون اول رئیسی دستور فوری صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دستور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری امروز (جمعه) پس از آن صادر شد که ویدیوی اعتراضی دکتر «لیلا امیری» در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

پزشک یاد شده در این فیلم می‌گوید، هنگامی که قصد داشته خود را از کرج به محل کارش در بیمارستان آبیک برساند، ماموران پلیس خودروی او را در بزرگراه متوقف کرده‌اند.

وی می‌افزاید: این مسأله موجب مرگ یک بیمار کرونایی در بیمارستان شده است.

بنا به ادعای پزشک مذکور، پس از یکساعت ونیم توقف و تماس با مسوولان استان برای حل موضوع، نهایتا پلیس اجازه عبور به او را داده است.

پزشک یادشده همچنین از ادبیات و رفتار مامور پلیس با او به عنوان عضو کادر درمان به شدت انتقاد کرده و گفته که مامور مذکور پس از شنیدن خبر مرگ بیمار کرونایی با بی‌تفاوتی برخورد کرده است.

متن کامل دستور دکتر مخبر به شرح ذیل است:

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
فرمانده محترم ناجا
با سلام

«ضمن آن که وظیفه شناسی و تلاش های شبانه روزی ماموران زحمتکش و خدوم نیروی انتظامی قابل ستایش و قدردانی است، در عین حال حفظ حرمت، عزت و احترام پزشکان و کادر درمان خدوم و سخت کوش نظام سلامت کشور به عنوان انسانهای بی ادعا، مخلص و جان بر کف که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نیز ضروری و بر همه ما واجب است. لطفا ضمن رسیدگی و بررسی موضوع ممانعت پلیس از حرکت خودرو خانم پزشک محترمی که در حال عزیمت به محل کار خود بوده است، نتیجه را در اسرع فقط برای اینجانب ارسال نمائید».

لازم به ذکر است اخیرا فیلمی از دکتر لیلا امیری در فضای مجازی منتشر شده است که در آن نسبت به ممانعت پلیس از حرکت خودروی وی برای عزیمت به محل کار خود در بیمارستان آبیک قزوین و نیز نحوه برخورد ماموران پلیس گلایه شده است.

گفتنی است، معاون اول رئیس جمهور همچنین عصر امروز طی تماس تلفنی با دکتر لیلا امیری ضمن دلجویی از وی به سختی شرایط کاری ماموران انتظامی و تحت فشار بودن آنها اشاره و بر بررسی موضوع تا مشخص شدن جوانب مختلف آن تاکید کرد.

توضیحات فرماندار شهرستان آبیک

پزشکی که در این ویدئو می‌گوید از حضورش در بیمارستان ولیعصر آبیک جلوگیری شده، خانم امیری‌ست که ساکن کرج و محل خدمات او این بیمارستان است.

خانم امیری در مسیر رسیدن به بیمارستان، با ممانعت پلیس مواجه می‌شود.

پلیس می‌گوید: در طرح ممنوعیت تردد، کسی حق سفر ندارد.

خانم امیری کارت شناسایی ارائه می‌دهد، اما پلیس آن را نامعتبر می‌داند.

در ادامه، پای فرماندار آبیک و حتی استاندار هم به ماجرا باز می‌شود.

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در خصوص اتقاق پیش امده چنین توضیح می‌دهد: خانم دکتر امیری طی هفته گذشته علی رغم اینکه به بیماری کرونا دچار شده بود، سر کار حاضر می‌شد که در ایست بازرسی از سمت شهرستان نظرآباد که در اتوبان انجام می‌شد، جلوی ایشان گرفته می‌شود و حتی با وجود اینکه برگه تردد و کارت پزشکی خود را نشان دادند از ورود ایشان ممانعت می‌کند.

احمدپور می‌افزاید: طی تماس با جمالی‌پور استاندار قزوین و هماهنگی با سردار حسینی و استانداری البرز مشکل بعد از ۴۵ دقیقه رفع شد.

وی تاکید می‌کند: به دلیل مشکل به وجود آمده دوباره لیست را تهیه و طی نامه‌ای به پلیس راه استان قزوین جهت ارائه به استان البرز ارسال کردیم.

فرماندار آبیک می‌افزاید: هیچ ایست بازرسی از سمت شهرستان آبیک قرار داده نشده است تمام محدودیت‌ها از سمت شهرستان نظرآباد و استان البرز بود.

توهینی از سوی پلیس البرز به کادر درمان نشده است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز گفت: هیچ‌گونه اهانتی به کادر درمان از سوی هیچ یک از مأمورین انتامی این استان صورت نگرفته است.

یدالله رنجبرپور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به کلیپ منتشره در فضای مجازی مبنی بر عدم صدور مجوز تردد برای کادر درمان اظهار کرد: صبح روز ۲۷ مرداد ماه یک نفر که خود را پزشک بیمارستان یکی از شهرستان‌های مجاور استان البرز معرفی می‌کرد به ایست و بازرسی اتوبان کرج - قزوین مراجعه وبا ارائه برگه مجوز فاقد اعتبار (ابطال تمامی مجوزهای صادره از سوی مراجع مختلف) درخواست عبور از گیت را می‌کند که مأمورین با سعه صدر نامبرده را به حاشیه اتوبان هدایت می‌کنند تا موضوع مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

وی بیان کرد: پس از مدتی فردی که خود را مدیر بیمارستان مذکور معرفی می‌کردبه مأمورین مراجعه و بالحنی توهین‌آمیز و پرخاشگرانه با آنها شروع به مشاجره لفظی می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز تصریح کرد: پس از گذشت حدوداً ۳۵ دقیقه جانشین پلیس راهور ناجا سردار حسینی که در حال بازدید از محورهای مواصلاتی استان بوده در محل ایست بازرسی حاضر می‌شود که در این حین مدیر بیمارستان به سردار مراجعه و مجدداً پرخاشگری می‌کند.

وی ادامه داد: سردار حسینی وی را به آرامش دعوت کرده سپس با وجودپرخاشگری‌های صورت گرفته و برخلاف شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خانم پزشک که در ورودی گیت حضور داشت اجازه تردد می‌دهند.

رنجبرپور خاطرنشان کرد: همچنین بررسی‌ها حاکی است که هیچ‌گونه اهانتی به کادر درمان از سوی هیچیک از مأمورین صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس همواره در کنار و همراه کادر درمان به منظور قطع زنجیره بیماری کروناست، متذکر شد: از مردم استان و تمامی افرادی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی این استان را دارند تقاضا کرد که تا آنجا که ممکن است از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا مأمورین زحمتکش نیروی انتظامی بتوانند با نشاط و آرامش فکری بیشتری به مأموریت خود بپردارند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
3
18
کاش دستور می داد پولی که بابت کوبرکت از بیت مال گرفتن پس بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
6
13
آقاي مخبر لطفن استعفاء دهيد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
13
حالا خانم دکتر صدایش به معاون اول رسیده ایشان هم لطف کردن پی گیری می کنند مطمنا اونی که فوت کرده انشاءالله از تاخیر پزشک نبوده ولی آیا همه صدایشان به معاون اول می رسد یا در گلو خفه میشود اجرای مقررات لازم ولی نه به هر بهایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
4
3
مامور راهنمایی هم گذاشتن اوجا بهش گفتن کسی نره حالا هر کسی کارت شناسایی داشت پزشکه که نمیتونه بره باید حتما برگ مجوز داشته باشه خانم دکتر هم به جای صد تا تلفن یه مجوز می‌گرفت بهتر بود
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
3
0
مامور بودانجا که تردد نشه برگه تردد ها همه باطل شدن وگرنه ۸۰درصدمردم ایران برگه تردد داشتن چه خوب میشه ملت به قانون احترام بزارند خانوم دکتر شما اینقدرپارتی داشتی دستت به وزیر برسه مجوزمیگرفتی اینقدر داستان درست نمی شد به پلیس هم بی احترامی نمی شد چون پلیس فقط ماموره تابع قانون و دستورات مافوق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
پلیس داره به کادر درمان کمک میکنه و کارش مهمتره وانجام وظیفه میکنه باید بهشون احترام گذاشت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین