کد خبر: ۷۲۲۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

۳ علامت شاخص کرونای "دلتا" را بشناسید

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا، گفت: در این بین سه علامت شاخص برای شناسایی این بیماری وجود دارد.
۳ علامت شاخص کرونای
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به لزوم شناسایی سریع کرونای دلتا و اقدام برای قرنطینه و درمان آن گفت: در همین راستا هرگونه علامت مشابه سرماخوردگی باید کرونا فرض شده و فرد در قرنطینه بماند.

وی با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا گفت: این نوع از کرونا با علائم مشابه سرماخوردگی از جمله سرفه، عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و ... می‌تواند خود را نشان دهد.

وی افزود: علاوه بر این، علائم گوارشی هم در این نوع کرونا بویژه در کودکان شایع است، علائمی که از جمله آن می‌توان به اسهال، استفراغ، دل درد و ... اشاره کرد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در میان علائم گسترده این سویه جدید، سه علامت آبریزش بینی، تب و گلودرد نسبت به بقیه شایع‌تر هستند.

وی افزود: این سه علامت نشانه های خاص کرونای دلتا هستند و وجود آنها در افراد احتمال ابتلا به کرونا دلتا را تقویت می کند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه علامت، بویژه این سه علامت خاص نیاز است که افراد سریعا خود را قرنطینه کرده و در کوتاهترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شاه آبادی نسبت به ابتلای خانوادگی در موج جدید هم هشدار داد و اظهار کرد: دراین موج در صورت ابتلای یک فرد در خانواده با توجه به سرعت بالای سرایت معمولا سایر افراد خانواده هم گرفتار می شوند.

وی افزود: بنابراین اگر در یک خانواده تست کرونای یک نفر مثبت شده و سایر اعضا در روزهای بعد علامت دار شدند، دیگر نیاز به انجام تست نیست، چرا که تمام آنها به کرونا مبتلا شده اند و باید خانوادگی در قرنطینه بمانند.

این مسئول افزود: مدت قرنطینه در کرونای دلتا هم همانند سویه های قبلی حداقل 14 روز است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین