کد خبر: ۷۲۲۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور

دامداری که از سگ گله برای شکار غیرمجاز در منطقه بهرام گور سوءاستفاده می‌کرد، شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شد
شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور
آفتاب‌‌نیوز :

جواد مهدی‌پور رئیس پارک ملی قطرویه در شهرستان نی‌ریز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه، ۲۵ مرداد در محل "باغ‌های کهوا" با نشانه‌هایی از حمله یک سگ به حیات وحش مواجه شدند و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که یک دامدار اهل و ساکن قطرویه با استفاده از سگ‌های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر از گونه‌های حمایت شده، کرده است.

مهدی‌پور اظهار داشت: باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب برای سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

وی اضافه کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر ۲۵۰ میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

مهدی‌پور گفت: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ‌های چوپان و گله از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ‌ها در طبیعت از شکارچیان حرفه‌ای بیشتر است.

رئیس پارک ملی قطرویه افزود: سگ‌ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می‌دهند می‌توانند بیماری‌های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین