کد خبر: ۷۲۲۹۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶

اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران می‌افتد

به نظر می رسد در فصل جدید برای اولین بار لیگ یک زودتر از لیگ برتر آغاز خواهد شد.
اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران می‌افتد
آفتاب‌‌نیوز :

در فصول گذشته همواره بازی های لیگ یک، یک هفته بعد از شروع لیگ برتر استارت می خورد اما قرار است در فصل جدید لیگ یک زودتر از لیگ برتر آغاز شود.

در نشستی که میان اسکوچیچ – سرمربی تیم ملی و سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات برگزار شد قرار شد فصل جدید بازی های لیگ برتر بعد از بازی های تیم ملی در مهر آغاز شود. تیم ملی در روزهای ۱۵ و ۲۰ مهر به ترتیب با تیم های امارات و کره جنوبی مسابقه خواهد داد و از آنجایی که بازیکنان تیم ملی باید بعد از این دو بازی چند روزی استراحت کنند فصل جدید بازی های لیگ برتر از اواخر مهر آغاز می شود اما اجباری نیست کمیته مسابقات به بهانه بازی های تیم ملی شروع بازی های لیگ یک را هم به اواخر مهر موکول کند. به خصوص که از لیگ یک بازیکنی در اردوی تیم ملی حضور ندارد.

بر همین اساس شنیده می شود احتمالا فصل جدید بازی های لیگ یک از ۷ – ۸ مهر آغاز می شود. ۱۸ تیم در بازی های این فصل حضور دارند که در پایان همانند سنوات گذشته دو تیم بالای جدول به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی خواهند شد. ماشین سازی و سایپا میهمان فصل جدید لیگ یک از لیگ برتر هستند و از لیگ ۲ هم تیم های مس شهر بابک و شهرداری همدان به لیگ یک صعود کرده اند. از بین ویستا توربین و حریفش در مرحله پلی آف که هنوز مشخص نیست شهید قندی یزد باشد یا نیروی زمینی یک تیم دیگر به لیگ یک صعود خواهد کرد.

بازی های لیگ یک در سال های اخیر با مدیریت فریبرز محمود زاده منظم و طبق برنامه برگزار شده اما فدراسیون فوتبال سخت گیری لازم برای بهبود امکانات سخت افزاری تیم ها را ندارد در حالی که تیم های برگزیده این بازی ها به لیگ برتر راه پیدا می کنند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین