کد خبر: ۷۲۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

قسد، ترکیه را تهدید کرد/ مسکو و واشنگتن موضعی شفاف اتخاذ کنند

در پی حملات اخیر ترکیه در شمال شرقی سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک آنکارا را تهدید کرده و از روسیه و آمریکا خواستند موضع شفافی داشته باشند.
قسد، ترکیه را تهدید کرد/ مسکو و واشنگتن موضعی شفاف اتخاذ کنند
آفتاب‌‌نیوز :

 تنش و درگیری میان نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا(قسد) از یک سو و ترکیه و نیروهای مسلح حامی آن از سوی دیگر در امتداد نوار مرزی از دو حومه منبج و الباب در حومه شمال شرقی حلب تا دو شهرک تل تمر و ابوراسین در حومه شمال غربی حسکه ادامه دارد و خسارت های جانی و مالی در صفوف دو طرف برجای گذاشته است.

به گزارش سایت المیادین، نیروهای مسلح حامی ترکیه نیروهای قسد را به حملات موشکی به دو ایست بازرسی ترکیه در شمال غربی حسکه متهم کردند. آنها همچنین این نیروها را به حملات موشکی و خمپاره به محله های شهر عفرین و روستایی در حومه الباب در شمال حلب متهم ساختند که در اثر آن چهار تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

دو شهرک ابوراسین و تل تمر و شهر منبج صحنه حملات ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن است که در اثر آن یک زن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

یک پهپاد نیز مقر روابط نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک را در شهرک تل تمر هدف گرفت و چهار تن از نیروهای سوریه دموکراتیک از جمله فرمانده آن کشته شدند و به علاوه خودروی حامل فرمانده نیروهای ریناس روج در مسیر عامود- حسکه مورد هدف قرار گرفت و فرمانده کشته شد.

در همین راستا نیروهای سوریه دموکراتیک بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کردند این حملات بدون شک نشان می‌دهد که ترکیه درخصوص درگیری تصمیم جدیدی گرفته است و حملات این کشور به مردم منطقه و مخصوصا مردم مناطق شرق فرات سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

در این بیانیه آمده است که این حملات وحشیانه که طی هفته گذشته رخ داد نشانه روشنی از سطح درگیری است.

نیروهای سوریه دموکراتیک در این بیانیه اعلام کردند که از امروز به بعد در برابر حملات ترکیه سکوت نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که سکوت و موضع گیری مبهم کشورهای ضامن آتش بس مثل آمریکا و روسیه، ترکیه را نسبت به تشدید حملات به غیر نظامیان سوریه و خاک آن جری کرده است و نیروهای سوریه دموکراتیک مسوولیت این کشورها را یادآور شده و درخصوص موضعشان از آنها توضیح می خواهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین