کد خبر: ۷۲۳۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

ظریف،فردا میزبان وزیرخارجه ژاپن است

وزیران امور خارجه ایران و ژاپن فردا (یکشنبه) ۳۱ مردادماه در تهران با یکدیگر دیدار و رایزنی می‌کنند .
ظریف،فردا میزبان وزیرخارجه ژاپن است
آفتاب‌‌نیوز :

موتگی توشیمیتسو، وزیر امور خارجه ژاپن و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی می کنند .

وزیر امور خارجه ژاپن در جریان سفر دو روزه خود به تهران غیر از دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان نیز رایزنی و گفت وگو خواهد داشت .

این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ایران صورت گرفته است .

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری سفر دو روزه ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

خطیب زاده افزود: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال 1398 دکتر ظریف به توکیو انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بوده اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسایل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح میان دو کشور برقرار است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد : وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
sedighi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
حیف ظریف
آنقدر انسان است که علیرغم همه بی مهری ها هنوز دلش برای ایران می تپد ، کاش در وزارت امور خارجه از ایشان بهره ببرند، حتی به عنوان یک کارشناس و یا مشاور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین