کد خبر: ۷۲۳۰۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل بهشت زهرا(س) عنوان کرد

افزایش ۲.۵ برابری فوتی های کرونایی تهران در پیک پنجم/ تلاش سه شیفته پرسنل بهشت زهرا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری فوتی های کرونایی بهشت زهرا در پیک پنجم از کار سه شیفت پرسنل این سازمان خبر داد و از شهروندان خواست رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.
افزایش ۲.۵ برابری فوتی های کرونایی تهران در پیک پنجم/ تلاش سه شیفته پرسنل بهشت زهرا
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خال در تشریح آخرین اقدامات سازمان بهشت زهرا برای مدیریت متوفیان شهر تهران در بحران کرونا گفت: در طول ۲۵ سال حضورم در بهشت زهرا شرایط فعلی بی سابقه بوده و حتی در دوران دفاع مقدس هم چنین شرایطی را شاهد نبودیم.

وی افزود: تصور نمی کردیم روزی متوفیان شهر تهران به عدد ۴۰۰ برسد، بهشت زهرا بر اساس آمار وزارت بهداشت ۴۰ درصد متوفیان کرونایی کل کشور را دارد در حقیقت سهم بهشت زهرا ۴۰ درصد و سهم سایر استانهای کشور ۶۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در پیک پنجم شاهد تفاوت معناداری هستیم به شکلی که فوتی ها ۲.۵ درصد افزایش داشته و عدد ۲۱۶ فوتی در روز را تجربه کردیم و ظرف ۱۸ ماه گذشته بهشت زهرا ۴۰ هزار نفر را پذیرش کرده است.

به گفته وی، در پیک پنجم فشار مضاعفی بر روی پرسنل بهشت زهرا وارد شده به شکلی که بچه های ما به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و روزهای سختی را سپری می‌کنند؛ اما قطعا عهد بسته اند که کنار شهروندان خود بمانند و همه تلاششان را برای خدمت به مردم به کار بسته آمد.

خال خطاب به همه شهروندان درخواست کرد: ابتدا برای حفظ سلامت خود و هموطنان و در مرحله بعد برداشتن فشار از روی بچه های بهشت زهرا که فرزندان همین آب و خاک هستند همگی مسئولانه در رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نقش موثری داشته باشیم و شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در مقایسه پیک های قبلی کرونا با پیک پنجم گفت: در موج اول در دوم اسفندماه با یک فوتی و در اوج آن با ۱۱۹ فوتی روبرو بودیم در موج دوم ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۱۶ فوتی رسید؛ در موج سوم ۱۷ شهریور ۹۹ با ۴۱ فوتی شروع و در اوج به ۱۷۳ فوتی رسید.

وی تاکید کرد: در موج چهارم در ۲۸ اسفند ۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۵۶ فوتی رسید و در موج پنجم که ۱۳ تیرماه سال جاری با ۵۵ متوفی شروع شده، در اوج به ۲۱۶ متوفی رسیده و روزهای ملتهب همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین