کد خبر: ۷۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

امیرعلی مصدق درگذشت

امیرعلی مصدق، شاعر در سن ۶۵سالگی از دنیا رفت.
امیرعلی مصدق درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسماعیلی، شاعر با تایید این خبر گفت: امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) دخترشان با گریه با من تماس گرفت و از من شماره وزارت ارشاد را خواست، وقتی علت را جویا شدم گفت که پدر از دنیا رفته است.

او درباره علت درگذشت امیرعلی مصدق بیان کرد: آقای مصدق حدودا یک سال قبل عمل قلب باز انجام داده بود. اتفاقا یکی ‌دو ماه پیش به او سر زدم و در مجموع حالش خوب بود. اصلا احتمال نمی‌دادم، اما دخترشان گفت که امروز صبح ایست قلبی کرده است.

به گفته اسماعیلی، هماهنگی‌های لازم با دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی انجام شده و مراسم تشییع پیکر امیرعلی مصدق فردا در قطعه هنرمندان انجام می‌شود.

امیرعلی مصدق در فروردین‌ماه ١٣٣٥ در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت گرفته بود. مصدق سرودن شعر را از ۱۰سالگی آغاز کرده بود و در سال ۱۳۵۹ به جمع شاعران حوزه هنری پیوست. او کارشناس و عضو شورای شعر حوزه و سپس کارشناس و عضو شورای شعر و موسیقی صداوسیما شد. مهرداد اوستا طی نامه‏‌ای از مصدق خواسته بود تا کلیه آثارش زیر نظر او منتشر شود. از آثار امیرعلی مصدق می‌توان به «گزیده ادبیات معاصر شماره ٨٥»، «با اجازه عشق»، «تصحیح دیوان سلمان ساوجی» و ... اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین