کد خبر: ۷۲۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات چه گفتند؟

با پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز (شنبه) و بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

نظر کمیسیون فرهنگی درباره زارع پور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تا حدی منطبق است.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با عیسی زارع پور برای تصدی وزارت خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنید؟

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات بیان کرد: درست است که آقای زارع پور جوانی انقلابی است و برنامه خوبی هم به مجلس ارائه کرده است اما در بحث شبکه ملی اطلاعات ایشان فقط به چالشهای موجود در این حوزه پرداختند و راهکار عملیاتی برای اجرای این پروژه ارائه نکردند.

وی افزود: ما انتظار داریم تا به ما دقیق بگوید چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی فضای مجازی در کشور هست و مورد مطالبه رهبری است ایجاد خواهد شد.

شریعتی: زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت به ویژه در وزارتخانه کلیدی و ثروتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حاتمی: وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حالی که فضای مجازی با همه حواشی و درآمیختگی سود و زیانش به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، وزیر پیشنهادی ارتباطات هیچ اعتقادی به پلتفرم‌های موجود نداشته و خود نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد.

طاهری: ایران هوشمند و حکمرانی داده از برنامه های زارع پور است

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با سوابق اجرایی و تحصیلات زارع پور گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات قول داده تا تمامی این برنامه‌ها در زمینه شبکه ملی اطلاعات را به صورت جدی پیگیری کند. ایشان در هشت محور برنامه دارند که مهم‌ترین آنها عبارت از ایران هوشمند و حکمرانی داده است. این موضوع به دولت الکترونیک ربط دارد. گویا اختیار خاصی از آقای رئیسی گرفتند تا حکمرانی دیجیتال را افرایش دهند. این موضوع به شفافیت اقتصادی و مبارزه هوشمند با فساد کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین