کد خبر: ۷۲۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

مهم‌ترین چالش عبدالملکی پس از کسب رأی اعتماد

یک کارشناس روابط کار با اعلام مهمترین چالش پیش روی وزیر پیشنهادی کار پس از حضور در این وزارتخانه تاکید کرد که با توجه به ریزش دو میلیون شغل در دوران کرونا، احیای بنگاه‌های خاموش و بازگرداندن کارگران و نیروهای بیکار شده به چرخه تولید باید اولویت اول او در وزارت کار باشد.
مهم‌ترین چالش عبدالملکی پس از کسب رأی اعتماد
آفتاب‌‌نیوز :

حمید حاج اسماعیلی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایسنا، گفت:با بررسی برنامه های وی می توان گفت که ایشان به عنوان کسی که تحصیلات اقتصاد و کارنامه نسبتا موفقی در حوزه اشتغال در کمیته امداد دارد بتواند از عهده انجام امور در وزارت کار برآید. در حال حاضر مشکل اشتغال جزء اولویت‌های اساسی کشور است که یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: عده ای در بیرون جامعه امیدوارند که ایشان بتواند در کوتاه‌مدت وضعیت معیشت خانوارهای کارگری را بهبود بخشد و بیشتر منتظرند تا ببینند که در این حوزه چگونه عمل خواهد کرد. وزارت کار، یک وزارتخانه کلیدی و مهم با مشغله های بسیار است و اداره کردن آن آداب و قواعد خاص خود را دارد بنابراین ایشان اگر به این وزارتخانه راه پیدا کرد باید یک تیم بسیار فنی و کارکشته و با تجربه را به وزارت کار ببرد تا از عهده این دستگاه برآید.

این کارشناس روابط کار در ادامه مهمترین چالش عبدالملکی پس از کسب رای اعتماد مجلس و ورود به وزارت کار را کرونا دانست و گفت: پس از استقرار در وزارتخانه ایشان باید این موضوع را از طریق هماهنگی و ارتباط با دیگر وزارتخانه‌ها در دولت حل و فصل کند و واکسیناسیون کامل را عملیاتی کند تا مقدمات کار خود را جدی تر کلید بزند.

حاج اسماعیلی در عین حال اولویت وزیر پیشنهادی کار پس از حضور در این وزارتخانه را احیای بنگاه‌های خاموش و کارخانه های تعطیل شده دانست و گفت: معتقدم در صورت کسب رای اعتماد اولین گام ایشان در راستای اجرای برنامه هایشان باید فعال کردن بنگاههای خاموش و کارخانه هایی باشد که ظرفیت هایشان کاهش پیدا کرده و کارگرانشان بیکار شده است و بازگشت آنها به چرخه تولید، اشتغال مجدداً رونق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ایجاد شغل هزینه بر است ما تا می‌توانیم باید به حفظ اشتغال موجود بپردازیم و در عین حال اصلاح و راه اندازی و کمک به بنگاههای کوچک و متوسط که دچار مشکل شده‌اند را به عنوان یک راهکار در دستور کار قرار بدهیم چرا که می تواند سریع تر و با هزینه کمتری اتفاق افتد.

این کارشناس حوزه کار با پیش بینی کسب رأی اعتماد عبدالملکی از مجلس اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در تشکیل سریعتر کابینه و هماهنگی بین مجلس و دولت ایشان ولو با رأی پایین اعتماد مجلس را کسب می کند اما آنچه در شرایط کنونی مهم است، با توجه به ساختار وزارت کار عبدالملکی باید قاطع عمل کند چون اتخاذ تصمیمات قاطع در این وزارتخانه را به ندرت سراغ داریم.

وی در پایان مسأله کرونا در شرایط فعلی را حائز اهمیت دانست و گفت: در مدت دو سال اخیر دو میلیون شغل را از دست دادیم بنابر این اگر وزیر جدید این ظرفیت را فعال کند می‌توانیم دو میلیون شغل را مجدداً به بازار کار برگردانیم و تجربه کمیته امداد می تواند برای وی در وزارت کار مهم باشد چون با میزان نیازهای ضروری و اولیه زندگی مردم آشنا بوده و با بضاعتی که در کشور با توجه به مشکل کرونا و تحریمها داریم امید است که این چالشها از پیش رو برداشته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین