کد خبر: ۷۲۳۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

هشدار احمد مسعود به طالبان درباره ورود به پنجشیر

احمد مسعود فرزند رهبر فقید افغانستان احمد شاه مسعود به طالبان نسبت به ورود به ولایت پنجشیر هشدار داد و گفت از حمایت نیروهای دولت سابق و اهالی پنجشیر برخوردار است.
هشدار احمد مسعود به طالبان درباره ورود به پنجشیر
آفتاب‌‌نیوز :

احمد مسعود در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: ما تعدادی از نیروهای دولتی و نیز هزاران تن از اهالی ولایت پنجشیر و نیروهایی از تخار، قندوز و کابل را داریم، این نیروها از نژادهای مختلف هستند و طالبان در صورتی که رویکرد کنونی را ادامه دهند خیلی دوام نخواهند آورد.

به گزارش النشره، او اشاره کرد: اگر طالبان حمله به پنجشیر را متوقف کند راهی بهتر را برای آینده خواهیم یافت. اگر وارد پنجشیر شوند مبارزه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مقاومت را گسترش دهیم.

احمد مسعود ادامه داد: ما آخرین خطوط دفاع از افغانستان هستیم و می‌خواهیم این جنگ را پایان دهیم و مذاکره کنیم. اما طالبان به میانجی‌گری گوش نمی‌کند.

احمد مسعود درباره راه حل سیاسی بحران این کشور بر آمادگی خود برای مذاکره برای حل معضل تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس با ایده مذاکره در پنجشیر مخالف نیست. ما مشکلی با حضور طالبان در دولت یا دولت فراگیر نداریم.

مسعود درباره تماس با روس‌ها و گروه‌های بین‌المللی گفت، از این کشورها می‌خواهیم در افغانستان برای ماموریت مبارزه با مهاجرت و تهدید تروریستی مداخله کنند. ما خواهان فشار سیاسی و کمک‌های انسانی هستیم تا طالبان درک کنند، رویکرد ما این است که باید دولت فراگیر تشکیل شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
7
شیربچه بنازمت که زیر بار تحجر و واپسگرایی نمیری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین