کد خبر: ۷۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱

نوبخت: فضای انتخابات نگران کننده است

پیشگاهی‌فرد: در انتخابات فعلی یک طرف می‌خواهد با خودش بازی کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با ابراز نگرانی از فضای انتخاباتی موجود، گفت: «ما در ادوار گذشته در آخرین روزهای تبلیغاتی کاندیداها تاکنون شاهد چنین جو سردی در فضا انتخاباتی نبوده‌ایم».

به گزارش آفتاب، دکتر محمدباقر نوبخت طی نشستی در دفتر حزب اعتدال و توسعه اصفهان به همراه دکتر زهرا پیشگاهی‌فرد از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و کاندیدای هشتمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان، ضمن بیان این مطلب دلایل آن را محدودیت‌های اعمال شده در قانون انتخابات و عدم تایید صلاحیت عده‌ای از کاندیداهای مورد اعتماد مردم دانست.

معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص محدودیتهای قانونی افزود: «نگرانی واقعی در آنجاست که قوانینی وضع می‌شود که عرصه را برای رقبا تنگ می‌کند که نماد آن فضای سردی است که بر شهرها حاکم است و این در حالی است که در گذشته در این روزها ما شاهد شور انتخاباتی در مردم بودیم».

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با ابراز نگرانی از برخی دلایل ردصلاحیت‌ها اظهار داشت: «انقلاب محصول آرمان و تلاش مشترک مردم و رهبری حضرت امام بود که در راستای رسیدن به آن طی انقلاب و جنگ از جان خود مایه گذاشتند و حالا بعد از سی سال شاهد هستیم که برخی افراد که سالها در پست‌های مختلف به این نظام خدمت کرده‌اند به دلایلی مثل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می‌شوند که این علاوه بر اینکه در مورد برخی از آنها یک اتهام است باعث ایجاد تردید در بین مردم می‌شود؛ مساله‌ای که محصول آن بی‌رونقی در فضای انتخاباتی امسال است، در حالی که با توجه به شرایط موجود، کشور نیازمند مشارکت عمومی مردم در عرصه های مختلف به ویژه در انتخابات است».

وی بهترین راه برای رسیدن به قوه مقننه پررونق و مقتدر را انتخاب افراد صاحب رای و نظر از میان افراد مستقل و لیستهای موجود دانست و افزود: «با توجه به اینکه دو سال دیگر تا پایان برنامه چهارم توسعه باقی مانده و ما برای رسیدن به رده اول توسعه یافتگی در منطقه نیازمند اجرای برنامه‌های توسعه هستیم لازم است تا مجلس هشتم از مجموعه افرادی تشکیل شود که بتوانند دولت را ملزم به اجرای قانون برنامه توسعه کند زیرا این استحقاق ایران است که در رده اول کشورهای منطقه قرار گیرد. اما مشکل اینجاست که ما همیشه نگاه سیاسی داشته‌ایم و بخشی از توانمندی‌ها را  به کنار گذاشته‌ایم؛ در حالی که برای رسیدن به توسعه نیازمند استفاده از توانمندی همه ایرانیان هستیم».

در ادامه دکتر زهرا پیشگاهی‌فرد با اشاره به سردی فضای انتخاباتی در اصفهان گفت: «این وضعیت متاسفانه ناشی از این حقیقت است که در انتخابات فعلی یک طرف می‌خواهد با خودش بازی کند و در این راستا هم به دو دسته تقسیم شده است تا بتواند بازی کند».

وی بزرگترین مشکل در انتخابات را تغییرات در خواستگاه رای مردم دانست و افزود: «متاسفانه خواستگاه رای مردم مسایل جزیی و سیاسی شده که بخش فرهیخته جامعه تنها مباحث سیاسی یک سویه را مدنظر قرار داده و قشر عام نیز با توجه به مشکلات اقتصادی از کاندیداها تقاضای موارد معیشتی را دارند مواردی که من را به عنوان یک کاندیدا نگران نموده و همچنین باعث این شده تا افراد با مشی معتدل به کنار گذاشته شوند که همه اینها نشان دهنده آن است که خواستگاه رای مردم نیازمند اصلاح است و وضعیت موجود پایین آورنده سطح مشارکت خواهد شد».

در ادامه سفر دکتر نوبخت به اصفهان وی با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح مباحث اقتصادی و پژوهش‌های انجام شده در حیطه اقتصادی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین