کد خبر: ۷۲۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
درایتی:

برخورد آمرانه با هنرمندان موجب بدبینی مردم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: هنرمندان در میان مردم پایگاه و مقبولیت دارند و وقتی مردم مشاهده می‌کنند که این افراد در بیان دیدگاه‌های خود در تنگنا قرار می‌گیرند، برداشتی منفی در ذهن‌شان شکل خواهد گرفت.

مصطفی درایتی، مشاور رییس جمهور پیشین کشورمان در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به آخرین روز مهلت قانونی انتخاباتی گفت: هنوز فضا آنگونه که شایسته است انتخاباتی نشده و شور و شعفی که همواره در آستانه انتخابات مورد انتظار است، به وجود نیامده است.

وی در بیان دلایل آنچه از آن به عنوان سردی فضای انتخابات مجلس هشتم یاد کرد، گفت: شاید صرفا نتوان این فضا را به نحوه تبلیغات انتخاباتی مرتبط دانست، نوع برخوردهایی که با موضوع انتخابات و کاندیداتوری نمایندگی مجلس هشتم از سوی نهادی مسئول صورت گرفت، به همراه نگرانی‌هایی که در گفت‌وگوهای کوچه و بازار مردم و عکس‌العمل‌های آنها نسبت به شرایط ایجاد شده می‌توان دید، به عقیده من از عوامل موثر بر فضای کنونی انتخابات است.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تصریح کرد: نوعی یأس و احساس بی‌فایده بودن حضور در میان مردم دیده می‌شود که گاهی این‌گونه تصور می‌کنند که آنچه در انتخابات صورت می‌گیرد، حالت صوری و شکلی دارد و مجلس آن جایگاهی را که باید ندارد.

وی اضافه کرد: برخی از مردم به دلیل آنکه از مجلس جایگاهی را که باید مشاهده نکرده‌اند، خود را بازیچه دست جریان‌های حاکم پنداشته و در این زمینه باید آقایانی که چنین فضایی را بر ذهن و دل مردم حاکم کرده‌اند، پاسخگو باشند.

درایتی ادامه داد:‌ انتخابات آزاد و رقابتی پایه‌های متسحکم نظام است و جریان حاکم باید بداند که نادیده گرفتن مردم، ممکن است در دوره‌هایی امکان بازسازی و بازیابی قدرت را فراهم کند اما در آینده مشروعیت و قدرت همان جریان تاثیر عکس خواهد داشت.

مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با اشاره به عملکرد رسانه ملی در شرایط کنونی نسبت به موضوع انتخابات گفت: متاسفانه در کشور ما نگاه درستی به آماده‌سازی مردم و توجه جدی به ارزش‌گذاری برای نظر و دیدگاه مردم وجود ندارد

وی با انتقاد از فشاری که این روزها بر جامعه هنرمندان برای عدم حمایت از فهرست انتخاباتی اصلاحات وارد می‌شود، گفت: هنرمندان در میان مردم پایگاه و مقبولیت دارند و وقتی مردم مشاهده می‌کنند که این افراد مورد مضیقه در بیان دیدگاه‌های خود قرار می‌گیرند، و با آنها برخوردی آمرانه صورت می‌گیرد، برداشتی منفی در ذهن‌شان شکل خواهد گرفت و بدبین خواهند شد.

درایتی با تاکید بر اینکه "این برخوردها به مردم نشان می‌دهد که میزان تنگ‌نظری جریان حاکم چقدر است"، افزود: جریان اقتدارگرا به جای بهره‌گیری از ابزارهای در اختیارش برای ایجاد شور و شعف انتخاباتی، درست در مقابل و در جهت عکس این اصل، عمل می‌کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۳
0
0
حتما خانم منيژه حكمت سخنگوي تمام هنرمندان هستند و اقاي درايتي هم كه درك اين را حتما ندارند كه همه هنرمنداني كه از سوي طرفداران خاتمي امضايشان به صورت جعلي مصادره شده زبان به اعتراض گشوده اند
حتما از ديدگاه اين آقا و شما اصلاح طلبان جعل امضا كاري كاما قانوني و مطابق آزادي است !!! اما مخالفت هنرمندان با اين كار برخورد آمرانه با هنرمندان است
البته در آخرالزمان معروف منكر شده و منكر معروف و بي هنران هم سعي در استفاده ابزاري از هنرمندان ميكنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین