کد خبر: ۷۲۳۷۱۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
گرفتار کرونا هستیم، واکسیناسیون عمومی ضرورت دارد

رئیسی: در برخورد با فساد خط قرمز ندارم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من همراهی و همکاری مجلس و دولت را ضروری می‌دانم، گفت: مردم تاب تحمل اختلاف دولت و مجلس را ندارند و از تکرار خاطرات تلخ گذشته سخت در رنج هستند.
رئیسی: در برخورد با فساد خط قرمز ندارم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد: امروز کادر درمان از جان مردم صیانت می‌کنند و ما باید از حرکت مجاهدانه آنها قدردانی کنیم.

رئیسی در ادامه گفت: من از مجلس شورای اسلامی و از کمیسیون‌های محترم برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکر می‌کنم. این یک جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان با دغدغه‌مندی و حساسیت صلاحیت کاندیداها و گزینه‌های پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی مجلس گفت: انتخاب وزرای پیشنهادی براساس یکسری از شاخص ها بود. کارآمدی، تخصص، مردم‌داری، فساد ستیزی و صداقت با مردم از جمله این شاخص‌ها بود. شاخص محوری برای انتخاب وزرای پیشنهادی، کارآمدی بود.

رئیس‌جمهور به سامانه مردم‌یار برای تعیین وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: این سایتی که اعلام کردیم، مورد استقبال نخبگان قرار گرفت. نام دو وزیر (وزیر دفاع و وزیر اطلاعات) در این سایت نبود زیرا مجموعه‌های امنیتی بودند. البته من درباره وزیر دفاع از مجموعه وزارت دفاع نطرخواهی کردم. نام ۱۷ وزیر دیگر از ۲۰ تا ۶۰ مرتبه در این سامانه تکرار شده بود.

رئیسی با بیان اینکه من در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، گفت: شرط ضمنی مردم برای انتخاب بنده، مبارزه با فساد بود.

وی افزود: اگر گزارش متقنی به من برسد که کسی در دولت مرتکب با فساد شده است، در برخورد با او درنگ نخواهم کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه در برخورد با فساد خط قرمز نداریم، گفت: خط قرمز ما فقط بی‌استناد سخن گفتن است، اما اینکه فردی وابسته به چه کسی باشد، برای ما خط قرمز نیست.

رئیسی با بیان اینکه من همراهی و همکاری مجلس و دولت را ضروری می‌دانم، گفت: مردم تاب تحمل اختلاف دولت و مجلس را ندارند و از تکرار خاطرات تلخ گذشته سخت در رنج هستند.

رئیسی اظهار کرد: گذاشتن برخی وزیران جوان در وزارتخانه‌ها پیام امید به جوانان کشور و کارآفرینان کشور است و ما باورمان بر این است که اگر جوان فاضلی که بتواند کار را انجام دهد روی کار آید ضرری نخواهیم کرد.  رای اعتماد به وزرا آغاز کار ما با مجلس است، ما انتظارمان این است که همکاری و تعامل میان مجلس و سطوح مختلف مجلس به عمل و اجرا برسد. من هنوز برنامه تفصیلی را به مجلس تقدیم نکردم، آنچه که ارائه شد یک برنامه مختصر بود و گزیده‌ای از برنامه تفصیلی به شمار می‌رفت.

رییسی با بیان اینکه ما بعد از رای اعتماد از صبح فردا اولین جلسه دولت را برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: ما گرفتار مسائلی هستیم که یک ساعت معطلی هم برای ما جایز نیست، از جمله وضعیت واکسیناسیون کرونا که برای آن هم در داخل پیگیری‌های لازم انجام شده و هم ارز لازم را تامین کردیم و گشایش‌هایی در کار است ان شاء الله. هرچند که برخی معتقدند که با اینهمه دشمنی خارجی و وضعیت اقتصادی فعلی مگر می‌شود از مشکلات برون رفت که ما می‌گوییم با تکیه بر همین موجودی فعلی می‌توانیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه برخی موارد طرح‌شده در جریان بررسی صلاحیت‌ها در مورد برخی افراد وی را حساس کرده است، اظهار کرد: در این چند مورد، تماس گرفتم و کار را به نهادهای اطلاعاتی سپردم که اگر چنانچه این موارد صحت دارد به من اطلاع دهید تا به جای خود واکنش لازم نشان داده شود، اما بعد از چند روز بررسی گفتند که هیچ کدام از این موارد صحت ندارد، پس من به مجلس در این زمینه هم اطمینان می‌دهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
4
43
جدا؟؟؟ از معاون اولت و ...شروع کن پس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
21
از بورس شروع کن حقوقی ها و بازار گردان های بورس نظارت کنید و برخورد کنید با تخلفاتشان
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
30
جناب ربسی این کابینه در حد مشکلات کشور نیست خود دانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
20
یا علی شروع کن.
الان نرخ ارز 28 تومنه به 20 تومن میتونی برسونیش؟
من که بگن روز هوا تاریکه باور میکنم ولی بگن قیمت دلار میاد پایین باور نمیکنم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
3
14
آقا! نمیتونی بدون مذاکره مؤثر تحریم رو برداری و اقتصاد رو به موت کشور رو نجات بدی.
متن توافق چند ماه آماده شده ولی شما تنگ نظران خودخواه ..، نگذاشتید توافق صورت بگیره.
بس کنید ...
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
3
7
الان ۲ ساعت که برق رفته و با خانواده در گرما نشسته ایم عزیزم من کدام مشکل با آمدن این دولت حل شده بی برقی بی آبی نرخ دلار ۲۸۰۰۰تومانی افزایش قیمت نان افزایش قیمت مواد غذایی آمار بیماری کرونا
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
3
10
کجایند قبیله اصول گرایان لال پرست چرا هیچی نمیگن یعنی الان تو ۲۰ روز که این دولت اومده همه مشکلات حل شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
کابینه از امروز صبح تشکیل شده و شما توقع داری مشکلاتی که روحانی در 8 سال ایجاد کرده در 8 ساعت حل بشه ؟
عصای موسی داره که دریا رو بشکافه ؟

خیلی توهمی فکر میکنی عزیز من
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
12
زمان ریاست شما بر قوه قضائیه کدام دادگاه اختلاس گران علنی بود؟
مشت نمونه خروار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
شما اگه دادگاههای اختلاس گران رو ندیدی به خاطر اینه که دائم پای ماهواره به حرفای بی بی سی گوش میدی
از دختر و پسر وزیر تا داداش رییس جمهور و معاون اول و دامادشون رو محاکمه کردن ولی شما بی خبری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین