کد خبر: ۷۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱

پرز: ‌ایران می‌خواهد صاحب خاورمیانه شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در آخرین اظهارنظر خود مدعی شده‌است که تهران در نظر دارد به عنوان بخشی از برنامه خود برای کسب «هژمونی منطقه‌ای» کنترل حکومت سوریه را نیز در دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری آلمانی DPA، شیمون پرز روز چهارشنبه در گفتگو با یک شبکه رادیویی فرانسوی در پاریس گفت: «ایران می‌کوشد تا کنترل تمام خاورمیانه را در دست گیرد».

پرز افزود: «ایران دو شعبه اعمال نفوذ در نزدیکی ما دارد: حماس و سوریه، و اینک می‌خواهد کنترل سوریه را نیز در دست گیرد».

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان ضدایرانی خود مدعی شد که ایران می‌خواهد با استفاده از «علایق مذهبی» اقدام به گسترش نفوذ خود در خاورمیانه نماید،«امری که باعث نگرانی کشورهای عرب منطقه نیز شده‌است!».

پرز در تلاشی آشکار برای اختلاف‌افکنی میان کشورهای اسلامی منطقه گفت: «اکنون کشورهای عرب خاورمیانه بیشتر از ما نگران حماس و حزب الله هستند».

رئیس‌ حکومت تل‌آویو با ذکر این ادعا که «ایران از درآمد سرشار نفت خود برای پیشبرد برنامه‌های ژئوپلتیک خود استفاده می‌کند»در سخنانی اظهار داشت: «امروز نفت به بزرگترین دشمن ما تبدیل شده‌است، زیرا علاوه بر ایجاد ذرات آلوده‌کننده هوا برای تامین مالی تروریست‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد!».

گفتنی است به دنبال روی کار آمدن نیکولای سارکوزی روابط سطح رژیم صهیونیستی و فرانسه ارتقاء چشمگیری یافته و مواضع تل‌آویو و پاریس علیه برنامه هسته‌ای ایران همگرایی بیشتری پیدا کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین