کد خبر: ۷۲۳۹۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
واکسیناسیون تا دهه‌ فجر تکمیل می‌شود

وزیر بهداشت: کرونا مثل بمب و موشک است؛ مردم دنبال نوع واکسن نباشند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه ما این است که تا دهه فجر امسال همه جمعیت هدف کشور زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.
وزیر بهداشت: کرونا مثل بمب و موشک است؛ مردم دنبال نوع واکسن نباشند
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی که به همراه رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده، روز جمعه در بازدید از بیمارستان رازی اهواز افزود: در سفر امروز از یک حسینیه و چند سالن ورزشی در اهواز که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بودند دیدن کردم که قابل تقدیر بود و می‌تواند در کشور یک الگو باشد.

وی افزود: ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم.همان گونه که در دوران دفاع مقدس مردم در بیمارستان‌ها مشغول کمک رسانی بودند اکنون نیز به همان شکل باید کمک رسانی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا اگرچه دیده نمی شود ولی یک بحران است و مردم چون این ویروس را نمی‌بینند متوجه شرایط نمی‌شوند لذا لازم است که مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است لذا جامعه هدف باید هرچه سریعتر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند.

عین اللهی گفت: الان در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند میزان مرگ و میر آنها به مراتب پایین تر آمده است.

وی افزود: واکسیناسیون باید هر چه سریعتر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشد. در یک سال و نیم اخیر کادر درمان به صورت شبانه روز در حال خدمات رسانی هستند و در مواردی مجبور می‌شوند تا چند روز خانواده خود را نبینند که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی ما همانگونه که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند در بحران کرونا در خط مقدم قرار داشته و شب و روز در حال زحمت کشیدن هستند.

سرعت واردات واکسن به کشور و اختصاص سهمیه مناسب برای خوزستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته و به طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت. همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.

مردم دنبال نوع واکسن کرونا نباشند

وزیر بهداشت همچنین ساعتی قبل از مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون اهواز بازدید کرد و گفت: خوزستان نمونه ایثارگری در کشور است و مردم شجاع و شهید پرور این استان حماسه‌های خوبی آفریدند.

او بیان داشت: امروز شاهد نکات خوب و امیدوار کننده بودیم و مردیم در امر واکسیناسیون همکاری خوبی دارند که قابل تقدیر است و تبدیل حسینیه و سالن ورزشی به مرکز واکسیناسیون در کشور یک الگو است.

عین الهی افزود: برای مهار کرونا ویروس به همیاری همگانی نیاز است و باید مانند دوران دفاع مقدس در شرایط کرونایی همکاری دیده شود و کرونا بحرانی است که دیده نمی‌شود و لازم است مردم در مقابل بحران خود را حفظ کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ویروس کرونا به شکل بمب و موشک است که باید با ماسک و فاصله اجتماعی رعایت شود و هر واکسن کرونا موجود باشد باید استفاده شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشند و واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند وارد کشور می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جامعه پزشکی در دوران دفتع مقدس خوش درخشیدند و اکنون در امتحان بیماری کرونا ویروس قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
35
وزیر بهداشت از مخالفان واکسن بوده
چطور میخواد کار کنه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
2
30
اصلا آب مقطر بزنید به مردم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
2
28
تا موقعی که مؤثرترین واکسنهای کرونا (فایزر و مدرنا) که در کشورهای مطمئن تولید شده باشند و به تأئید سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا و اتحادیه اروپا رسیده وارد و تزریق نشود تمی توان امید داشت افراد باقیمانده و جا مانده از واکسیناسیون عمومی که بیشتر افراد بین ۵۰ تا ۱۸ سال هستند با اختیار خود در طرح واکسیناسیون عمومی شرکت نمایند. افراد میانسال و جوان که دارای سطح تحصیلات و اطلاعات عمومی بالاتری نسبت به افراد سالمند هستند از تزریق واکسن های داخلی و خارجی غیرمؤثر و دارای عوارض بلند مدت جسمی و فاقد تأئیدیه از مراجع معتبر بین المللی استنکاف می ورزند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
29
.. اولش گفتید تا عید حالا می چسپونید به دهه فجر... تا دوسال دیگه این بیماری هست...
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
25
وعده های سرخرمن شروع شد ... بیچاره مردم مظلوم ایران :((
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین