کد خبر: ۷۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۳

دلیل موفقیت اوباما: سیاه‌پوست بودن!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رضارزمجو: جرالدین فرارو، تنها زن آمریکایی که تاکنون  بخت ورود به کاخ سفید را به عنوان معاون رئیس جمهور داشته‌است بار دیگر به تکرار این اظهار نظر جنجالی پرداخته که دلیل موفقیت سناتور اوباما در رقابت‌های انتخاباتی جاری حزب دموکرات «سیاه‌پوست‌ بودن» اوست.

به گزارش خبرگزاری رویترز خانم فرارو روز چهارشنبه در گفتگو با برنامه بسیار پربیننده «صبح بخیر آمریکا» در شبکه خبری ABC با تاکید بر حمایت خود از سناتور هیلاری کلینتون اظهار داشت: «نظرات من در این باره به صورت تحریف‌شده انعکاس یافته و از سوی ستاد انتخاباتی اوباما مورد سوء‌استفاده‌های نژادی قرار گرفته‌است، امری که ممکن است حزب دموکرات را بیشتر از گذشته دچار دودستگی کند».

فرارو اظهار داشت: «من بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر اوباما یک مرد سفیدپوست بود و یا اگر یک زن بود نمی‌توانست چنین موفقیتی را به دست آورد».

وی افزود: «او (سناتور اوباما) در موقعیتی قرار گرفته که تنها نتیجه خوش‌شانسی اوست، و متاسفانه مردم آمریکا نیز به همین لحاظ در تصمیم گیری دچار مشکل شده‌اند».

خانم فرارو با اشاره به اینکه «بیش از 40 سال از زندگی‌اش» را صرف مبارزه با تبعیض نژادی کرده‌است گفت که هرگز به خاطر اظهار نظرش درباره اوباما «متاسف» نیست.

سناتور اوباما روز سه‌شنبه اظهارات فرارو را تلویحا «نژادپرستانه» توصیف کرده‌ و ابراز عقیده کرده بود که مردم آمریکا کاملا فهمیده‌اند که چنین تقسیم‌بندی‌هایی امکان یافتن راه‌حل‌های درست برای مشکلات را از بین می‌برد. 

ستاد انتخاباتی سناتور کلینتون نیز اظهارات خانم فرارو اظهار تاسف کرده‌بود.

جرالدین فرارو در رقابت‌های انتخاباتی سال 1984 برای احراز پست معاونت ریاست جمهوری در کنار والتر موندال نامزد نهایی دموکرات‌ها حضور داشت ولی مبارزات انتخاباتی نهایی را به تیم دو نفره ریگان-بوش(پدر) واگذار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین