کد خبر: ۷۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد

افزایش ۹۷ درصدی غرقی در دریا طی سه ماه در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سه ماه (خرداد ، تیر و مرداد) ۶۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش داشت.
افزایش ۹۷ درصدی غرقی در دریا طی سه ماه در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

علی عباسی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند، تصریح کرد : از کل موارد غرق‌شدگی در این سه ماه ۵۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان های محمودآباد با ۱۴، چالوس با ۱۰ و بابلسر با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: آمارهای موجود نشان می دهد که بیشتر شناگران در ساعات ۸ تا ۲۰ با تعداد ۴۶ نفر غرق شدند .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با ۳۱ ، خرداد با ۱۸ و مرداد با ۱۲ گزارش شده است.

عباسی گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۶ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۰مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان مازندران،این مقام اجرایی با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتا به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین