کد خبر: ۷۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

بایدن: احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالاست

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد فرماندهان به من اطلاع دادند احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.
بایدن: احتمال حمله در ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالاست
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای افزود صبح امروز با تیم امنیت ملی خود در واشنگتن و فرماندهان میدان، دیدارکردم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد ما درباره حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش در افغانستان بحث کردیم.

بایدن ادامه داد که ما باید به دنبال این گروه که مسوول حمله به نیروهای ما و غیرنظامیان بیگناه در کابل بوده، باشیم و هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد این حمله، آخرین حمله نخواهد بود. ما به شکار هر فردی که در آن حمله فجیع دست داشته، ادامه خواهیم داد و آنها باید بهای کار خود را بپردازند.

بایدن که در پی نحوه خروج نظامیان کشورش از افغانستان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حمله به فرودگاه کابل بشدت مورد انتقاد است، اظهار داشت هرگاه هرکسی به دنبال آسیب رساندن به ایالات متحده یا حمله به نیروهای ما باشد، ما پاسخ خواهیم داد. در این مورد هرگز تردیدی وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که اوضاع میدانی همچنان به شدت خطرناک و تهدیدات حمله تروریستی علیه فرودگاه (کابل) همچنان بالا است.

وی تصریح کرد فرماندهان ما به من اطلاع دادند که احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده بسیار بالا خواهد بود.

بایدن اضافه کرد به فرماندهان دستور دادم هرگونه اقدام احتمالی برای اولویت بندی حمایت از نیروها را انجام دهند و اطمینان حاصل کردم که تمام اختیارات، منابع و برنامه ها برای حمایت از مردان و زنان ما را در میدان دارند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد آنها نیز به من اطمینان دادند این کار را انجام داده و این اقدامات را در حین تکمیل ماموریت اتخاذ می کنند.

پیش از بیانیه بایدن، سخنگوی پنتاگون همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: تهدیدهای فرودگاه کابل همچنان پا برجا و جدی است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز شنبه به وقت محلی اظهار داشت: ما تهدیدات را بطور واقعی رصد می کنیم و از تمام اقدامات لازم برای اطمینان از تمرکز بر جریان تهدیدها و محافظت از نیروها استفاده می کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت نیروهای نظامی آمریکایی عقب نشینی از فرودگاه کابل را آغاز کرده اند.

همزمان با فرا رسیدن به مهلت تخلیه نیروهای آمریکایی در ۳۱ اوت (۹ شهریور)، گروه تروریستی داعش حمله انتحاری در مقابل فرودگاه کابل انجام داد که در پی آن ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند.

رییس جمهوری آمریکا در پی این حمله، وعده تلافی داد و سرانجام آمریکا حمله پهپادی به این گروه انجام داد که به گفته ژنرال ویلیام هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا، دو هدف مهم داعش در حمله آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در افغانستان کشته شدند و یک هدف زخمی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین