کد خبر: ۷۲۴۱۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
با اشاره به دستیابی ایران به فناوری نقطه‌زنی

سرلشکر باقری: شاهد اتفاقات ناگواری در افغانستان هستیم

رییس‌ ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شاهد هستیم که چه اتفاقات ناگواری در این ایام در افغانستان در حال وقوع است و آمریکا ارتش ملی و مردمی این کشور با هزینه هنگفت تبدیل به چه ارتش بی‌خاصیتی کرد که تنها ۱۱ روز در برابر این گروه مهاجم مقاومت کرد.
سرلشکر باقری: شاهد اتفاقات ناگواری در افغانستان هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری طی سخنانی در مراسم تکریم امیر حاتمی و معارفه امیر آشتیانی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی بنا به دلایل گوناگون یک ضرورت قطعی است. خداوند به مسلمانان دستور داده است که شما موظف هستید در افزایش توان نظامی بکوشید تا موجب بازدارندگی دشمنان شوید.

وی یادآور شد: از سوی دیگر فرماندهی معظم کل قوا هم بر این موضوع بارها تکرار داشته‌اند و در احکام تقریباً تمامی فرماندهان نیز بر این موضوع تاکید شده است. وزارت دفاع یکی از مهمترین این دستگاه‌ها برای تحقق این امر است.

باقری با اشاره به حضور نیروهای ارتش آمریکا از ۱۱ سپتامبر در منطقه و آسیب‌های این حضور برای کشورهای منطقه، تاکید کرد: شاهد هستیم که چه اتفاقات ناگواری در این ایام در افغانستان در حال وقوع است و آمریکا ارتش ملی و مردمی این کشور را با هزینه هنگفت تبدیل به چه ارتش بی‌خاصیتی کرد که ارتشی سست‌بنیان بود و تنها ۱۱ روز در برابر این گروه مهاجم مقاومت کرد و این درحالی است که آمریکا هزینه‌های سالانه میلیون دلاری برای این ارتش انجام داده بود.

خودمان به فناوری موشک‌های نقطه زن دست یافتیم

سرلشکر باقری: روس‌ها حاضر نشدند حتی شکل و شمایل موشک اسکندر را که ۳۰۰ کیلومتر بُرد دارد و نقطه زن است در اختیار ما بگذارند، اما با این حال ما به فناوری نقطه زنی دست پیدا کردیم.

به گزارش صدا و سیما، سرلشکر باقری، گفت: روس‌ها حاضر نشدند حتی شکل و شمایل موشک اسکندر را که ۳۰۰ کیلومتر بُرد دارد و نقطه زن است در اختیار ما بگذارند، اما با این حال ما به فناوری نقطه زنی دست پیدا کردیم.

اسکندر یکی از دقیقترین موشک‌های عملیاتی جهان محسوب می شود. موشک بالستیک تاکتیکی اسکندر (SS-۲۶ Stone در نامگذاری ناتو) یکی از این سلاح‌های خیره کننده است که در سال ۱۹۹۶ اولین بار در تلویزیون روسیه به نمایش در آمد که با لانچر در حال حرکت شلیک می‌کرد.

برخی از سلاح‌های جنگی از چنان دامنه پرتاثیری برخوردارند که می‌توان به آن‌ها نام عوض کننده قاعده بازی را داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
4
51
شما به ارتش خودت انگیزه بده... با این حقوق ها که باید خاک قند بخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
5
64
کم کم به حرف ظریف میرسید که روسیه در این مدت چکار کرده خسته نباشید سردار چرا در قضیه فایل صوتی ظریف را تنها گذاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
27
بفرمائید برادر روسیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
10
متاسفانه
ما اقل الاعتبار و ما اکثر العبر
چشم و گوش را باید باز کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین