کد خبر: ۷۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

واشنگتن پست: تمام کارکنان دیپلماتیک آمریکا تا سه‌شنبه از افغانستان می‌روند

روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا روز سه‌شنبه (۳۱ اوت) همه کارکنان دیپلماتیک شامل سفیر آمریکا را از افغانستان خارج کند.
واشنگتن پست: تمام کارکنان دیپلماتیک آمریکا تا سه‌شنبه از افغانستان می‌روند
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) به روزنامه واشنگتن پست گفت: ما در حال تدوین برنامه‌های دقیق برای چگونگی ادامه پشتیبانی کنسولی و تسهیل عزیمت برای کسانی هستیم که مایل به ترک افغانستان پس از ۳۱ اوت هستند.

به گفته مقامهای آمریکایی، دولت ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های مختلف در خصوص تعامل دیپلماتیک آمریکا در افغانستان، به دنبال تسلط طالبان بر کابل در ۱۵ اوت است.

براساس گزارش واشنگتن پست، دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هیچ تصمیم نهایی در مورد حضور دیپلماتیک آینده آمریکا در افغانستان و یا اینکه واشنگتن دولت طالبان را به رسمیت می‌شناسد یا خیر، اتخاذ نکرده است.

روز شنبه یکی از سخنگوهای کاخ سفید گفت، آمریکا و نیروهای ائتلاف ظرف ۱۲ ساعت گذشته حدود ۲۰۰۰ تن را از کابل خارج کرده اند. از ۱۴ اوت، مجموعا ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخلیه شده اند و از پایان ژوئیه، آمریکا به تخلیه ۱۱۹ هزار تن از افغانستان کمک کرده است.

نیروهای خارجی برای تکمیل روند تخلیه تا ۳۱ اوت تحت فشار هستند و طالبان به آنها هشدار داده است که با توجه به حملات انتحاری پنجشنبه گذشته در فرودگاه کابل، این ضرب‌الاجل را تمدید نکنند. همزمان طالبان گفته است که به غیرنظامیان اجازه میدهد بعد از ۳۱ اوت هم از کابل خارج شوند.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مساله فرودگاه کابل و فعالیت آن بعد از ضرب‌الاجل خروج در ۳۱ اوت روز دوشنبه مورد رایزنی مقامهای ترکیه، قطر و گروه هفت قرار میگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین