کد خبر: ۷۲۴۲۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
در پی انتقادهای مردمی به نرخ قبوض برق

عباسی: وزارت نیرو با یک مانور تبلیغاتی قیمت برق را بالا برد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه وزارت نیرو با مانور تبلیغاتی اجرای طرح امید برای رایگان کردن نرخ برق مشترکینی که زیر ۸۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، قیمت برق را افزایش داده است.
عباسی: وزارت نیرو با یک مانور تبلیغاتی قیمت برق را بالا برد
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون عباسی با اشاره به علل افزایش نرخ قبوض برق برخی از مشترکین در تهران، بیان کرد: شرکت های توزیع برق دارای افرادی هستند که وظیفه آن ها خواندن کنتور های برق است و اگر مصرف هر کنتور بیشتر از ۸۰ کیلووات ساعت باشد، با فرمولی معین بهای برق آنان را محاسبه می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: محاسبه بهای برق نیز برای همه مشترکین به یک شکل صورت نمی گیرد. به عنوان مثال اگر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو وات ساعت باشد با یک روش یا اگر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد هرکدام به یک روش محاسبه می شود و به طور کلی به صورت پلکانی افزایش می یابد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای هستند که تمام وسایل آنان در منزل برقی است و به عنوان مثال به جای استفاده از اجاق گاز از اجاق برقی و به جای استفاده از کولر آبی از کولر گازی یا سیستم های سرمایشی که مصرف برق بالایی دارند استفاده می کنند. از آنجا که در فصل گرما هستیم و مردم نیز از وسایل سرمایشی بیشتر استفاده می کنند در محدوده جریمه مصرف قرار می گیرند بنابراین افزایش قیمت چشمگیری شامل حال آنان شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت نیرو کار غیرقانونی انجام نمی دهد و برمبنای مصوبات مجلس و مصوبات هیات وزیران نسبت به افزایش نرخ برق اقدام کرده است. یکی از اقداماتی که وزارت نیرو انجام داد بحث رایگان کردن برق برای افرادی که زیر ۸۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند را به میان آورد. یعنی اگر یک فردی ماهانه زیر این میزان برق مصرف می کند از پرداخت پول آن معاف شود. اسم آن را نیز برق امید گذاشتند.

وی افزود: در ابتدا اعلام کردند حدود ۳۰ میلیون نفر را این طرح دربرمی گیرد بعد ما انتقاد کردیم که ما ۲۹/۵ میلیون بیشتر کنتور برق نداریم چگونه ۳۰ میلیون را دربرمی گیرد و بعد اعلام کردند حدود ۶ میلیون نفر را دربرمی گیرد. سپس من شخصا سوال کردم مصرف ماهانه زیر ۸۰ کیلو وات ماهی چقدر پول آن می شود که گفتند بین ۴۵۰۰ تا ۵ هزارتومان من نیز اعلام کردم این چه منتی است که بر سرمردم می گذارید؟ اگر واقعا کسی محتاج ماهی ۴ یا ۵ هزار تومان پول برق باشد دیگر تحت پوشش کمیته امداد است.

رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: با این مانور تبلیغاتی که گفتند می خواهیم از مردم پول نگیریم برنامه ریزی کرده و قیمت برق را بالا بردند. اکنون افرادی که می گویند قبض آنان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است باید به فرمول محاسبه بهای برق خود دقت کنند که نسبت به قبل تغییر کرده است. متاسفانه مطابق با رشد مصرف برق در کشور سرمایه گذاری در حوزه تولید برق صورت نگرفته و امروز یکی از راه های کنترل مصرف مدیریت بهای برق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
3
34
این همه ادعا و عدم توان تامین یک زندگی حداقلی
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
6
42
...، فقط دست توی جیب مردم می برند بدون اینکه به مردم اعلام کنند، در وضعیت کرونایی و اوضاع بد اقتصادی و تورم بالای پنجاه درصد اینگونه افزایش برق جنایت در حق مردم است، تازه تبلیغ کردند وعده مجانی شدن برق در اول انقلاب را تحقق بخشیدند، واقعا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
5
چاه کشاورزی قبض برق دوبرابر آمده است، ایا کولر گازی داره جالبه روزی ۴ نا ۵ ساعت هم قطع کرده اند و عوض اینکه خاموشی داشتیم. و آب کمتری برداشت کردیم قبض برق دوبرابر آمده است، قبوض برق منطقه قنوات استان قم را بررسی کنید ببینید واقعیت دارد یا اشتباه شده است ما راضی نیستیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین