کد خبر: ۷۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶

مخالفت طالبان با ایده فرانسه برای تشکیل «منطقه امن» در کابل

طالبان افغانستان ایده تشکیل یک «منطقه امن» و تحت کنترل سازمان ملل در شهر کابل را رد کرد.
مخالفت طالبان با ایده فرانسه برای تشکیل «منطقه امن» در کابل
آفتاب‌‌نیوز :

گروه طالبان روز یکشنبه ایده پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه برای تشکیل یک «منطقه امن» و تحت کنترل سازمان ملل در کابل، پایتخت این کشور را «غیرضروری» خواند و آن را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان روز یکشنبه در گفتگو با شبکه رادیو و تلویزیون بین‌المللی فرانسه گفت: «این [ایده] ضروری نیست. افغانستان یک کشور مستقل است. آیا می‌توان یک چنین منطقه‌ای را در فرانسه یا انگلیس ایجاد کرد؟»

سهیل شاهین در ادامه افزود که طالبان بهرحال از ایده دستیابی به توافق با «برخی کشورها» جهت کمک به این جنبش برای آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل پشتیبانی می‌کند.

شبکه خبری فاکس نیوز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که دولت فرانسه طرحی برای ایجاد یک «منطقه امن» در کابل، پایتخت افغانستان با مشارکت انگلیس در دست دارد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره ایجاد این منطقه امن گفته است: «پاریس و لندن به سازمان ملل پیشنهاد ایجاد منطقه امن در کابل را خواهند داد».

ماکرون درباره ایجاد منطقه امن در افغانستان افزود: «هدف این پیشنهاد، تعیین منطقه‌ای مشخص در کابل تحت اختیار سازمان ملل متحد است که امکان ادامه عملیات بشردوستانه را فراهم خواهد کرد و بر این اساس نیز پیش‌نویس قطعنامه فرانسه و انگلیس به سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد».

این در حالی است که به گفته مقامات فرانسه، این کشور از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان از پانزدهم آگوست ۲۰۲۱، موفق شده است بیش از دو هزار شهروند افغانستان را به فرانسه منتقل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین