کد خبر: ۷۲۴۴۱۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
با متخلفان موضوع تصاویر زندان اوین بدون اغماض برخورد شود

نتیجه گزارش کمیته بررسی ماجرای زندان اوین؛ ۶ نفر تحت تعقیب و ۲ نفر بازداشت شدند

طبق گزارش دادستانی کل کشور و همچنین مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه در خصوص انتشار تصاویری از زندان اوین مشخص شد از ناحیه بعضی از ماموران زندان تخلفاتی صورت گرفته که بلافاصله دستور داده شد هر چه سریعتر متخلفان تحت تعقیب قرار گرفته و حسب مورد به تخلف آ‌نها رسیدگی شود.
نتیجه گزارش کمیته بررسی ماجرای زندان اوین؛ ۶ نفر تحت تعقیب و ۲ نفر بازداشت شدند
آفتاب‌‌نیوز :

-پس از انتشار تصاویری از زندان اوین در خصوص رفتار بعضی از ماموران داخل زندان با زندانیان، برخورد برخی مامورین با یکدیگر و اقدام به خودزنی و خودکشی برخی زندانیان؛ رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور ماموریت داد سریعا به موضوع رسیدگی و نتیجه را گزارش کند.

در همین راستا بلافاصله حجت الاسلام والمسلمین منتظری، با مشخص کردن کمیته‌ای متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط با موضوع دستور استقرار این کمیته را در زندان اوین صادر کرد.

سه روز پس از استقرار کمیته تخصصی بررسی تصاویر زندان اوین بود که دادستان کل کشور با تشکیل یک تیم چهار نفره از بخش‌های مختلف زندان بازدید، با مسئولان و ماموران بخش‌ها و همچنین با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

پس از بررسی‌های به عمل آمده در مورد زوایای مختلف موضوع، اولین گزارش در این خصوص به رییس قوه قضائیه گزارش ارائه شد.

همزمان مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه نیز گزارشی در این مورد به حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای ارائه کرد.

بر اساس گزارش دادستانی کل کشور و همچنین مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه مشخص شد از ناحیه بعضی از ماموران زندان تخلفاتی صورت گرفته که بلافاصله دستور داده شد هر چه سریعتر متخلفان تحت تعقیب قرار گرفته و حسب مورد به تخلف آ‌نها رسیدگی شود.

بنا بر این گزارش؛ تا به امروز ۶ نفر تحت تعقیب قضایی و بازپرسی قرار گرفته، دو نفر بازداشت و باقی با قرار مناسب آزاد شدند.

در بخش تحلیل و بررسی علت احتمالی انتشار این تصاویر در بازه زمانی حاضر در گزارش‌های ارائه شده اینگونه نتیجه‌گیری شده است: نظر به ادامه با سرعت روند تحول که با تعالی همراه شده و تاکید چندین باره رییس قوه قضاییه به موضوع زندان و زندانی در جلسات مختلف و همچنین بازدید رییس دستگاه قضا از سه زندان ایلام، رجایی شهر و اوین در ۳۵ روز ابتدایی خدمت که با رشد چشمگیر حضور مقامات قضایی در زندان‌های سراسر کشور همراه بوده است و همچنین دستورات و تاکیدات مؤکد رئیس قوه قضاییه در جلسات و بازدید‌های مختلف پیرامون بهبود وضعیت زندانیان؛ از «بازرسی‌های مستمر و سرزده» و «تمهید مقدمات برای اعطای عفو و مرخصی به زندانیان» تا «تاکید بر عدم صدور قرار بازداشت موقت تا حد امکان» و «مقوله تفکیک زندانیان» احتمال می‌رود یکی از علت‌های انتشار این تصاویر و وقایع اخیر که مربوط به سال‌های گذشته است در جهت خدشه بر روند اصلاحی و تحولی اخیر بوده است.

دادستان کل کشور در ادامه گزارش خود به رییس قوه قضائیه اعلام کرد برای بررسی همه جانبه و علل و عوامل تخلفات نیاز به زمان بیشتری است که متعاقبا گزارش‌های تکمیلی ارائه خواهد شد.

به گزاش مرکز رسانه قوه قضائیه در گزارش‌های ارسالی مراجع زیربط به رییس قوه قضاییه مشخص شد نسبت به بعضی از تخلفات که در فیلم‌ها مشهود است قبلا در همان مقطع زمانی رسیدگی صورت گرفته و افراد تنبیه و یا از سمت خود عزل و یا اخراج شده‌اند.

این گزارش حاکی است رییس قوه قضاییه پس از رویت و استماع گزارش‌ها به دادستان کل کشور و مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه دستور داد با دقت و سرعت به تحقیقات خود ادامه داده و اگر از ناحیه هر کس و هر فردی تخلفی صورت گرفته باشد بدون اغماض برخورد لازم صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
30
چاقو هیچوقت دسته خودش رُ نمیبُره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
27
پس خیلی هم مونتاژ نبوده
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
25
بازم که بجای متخلف رفتن سراغ افشاگر. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
22
احتمالا هم در آخر يك سرباز به جرم سرقت ريش تراش به چند ماه اضافه خدمت محكوم ميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
15
اقا اینا مونتاز مرگ بر امریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
17
فکر نمیکنند حقیقتش رو بگویند به نفع خودشان است چرا ... با دروغ گفتن میخواهید اداره کنید
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
14
مطمئن باشید حق پیروز است....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین