کد خبر: ۷۲۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

بیمارستان‌های جنوب غرب مملو از بیمار / کمبود تخت بستری

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متاسفانه درگیری‌های خانوادگی و گروهی بسیاری مشاهده می‌شود که این امر، آمار ابتلا را بسیار افزایش داده است و نشان می‌دهد که در جامعه اقدامی برای کنترل بیماری، قطع زنجیره انتقال و کمک به کاهش ورودی بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود.
بیمارستان‌های جنوب غرب مملو از بیمار / کمبود تخت بستری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکراله سلمان‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کماکان در قله پیک اخیر ویروس دلتا هستیم و متاسفانه همچنان بیمارستان‌ها مملو از بیمار هستند.

وی افزود: هر چند در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری با ترخیصی برابر بود اما مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها مملو از بیماران جدید هستند که این مساله نشان می‌دهد همچنان انتقال بیماری در جامعه با سرعت بسیار بالا در حال انجام است.

سلمان‌زاده گفت: متاسفانه درگیری‌های خانوادگی و گروهی بسیاری مشاهده می‌شود که این امر، آمار ابتلا را بسیار افزایش داده است و نشان می‌دهد که در جامعه اقدامی برای کنترل بیماری، قطع زنجیره انتقال و کمک به کاهش ورودی بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به رصد مداوم کمبودهای بیمارستان‌ها، گفت: برای رفع کمبود اکسیژن، چند دستگاه اکسیژن‌ساز وارد مدار شده و تعداد زیادی کپسول اکسیژن نیز وارد شده است. در حال حاضر کمبود اکسیژن نداریم اما همچنان دچار کمبود تخت بستری هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عدم تامین نیرو با وجود پذیرش بیماران در مصلای آبادان و مسجد جامع خرمشهر گفت: تعدادی از افراد از سپاه پاسداران و بسیج به ما ملحق شدند. حدود ۳۰ نفر از دوستان دانشجو و همکاران ستادی که مدارک درمانی دارند نیز به کمک ما آمدند و این مرکز جدید که راه‌اندازی کرده‌ایم را اداره می‌کنند.

وی در خصوص کمبود واکسن نیز بیان کرد: توزیع واکسن در کشور کم است و در کل کشور کمبود وجود دارد. نامه‌نگاری و پیگیری انجام شده است تا با توجه به شرایط خاص خوزستان، واکسن‌های بیشتری وارد منطقه شود. هر واکسنی که دریافت کنیم نیز بلافاصله به مردم تزریق می‌شود.

سلمان‌زاده افزود: رفع کمبود واکسن به تصمیمات ملی بستگی دارد و منتظر تولید و واردات بیشتر واکسن هستیم تا پاسخگوی مردم باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه مردم درخواست دارند واکسن تامین شود، خیلی خوب است. یکی از مشکلات ما در گروه سنی بالا، نبود تقاضا برای دریافت واکسن بود که خوشبختانه در گروه‌های سنی پایین‌تر تقاضای واکسن بیشتر این است و امیدوارم مسئولان کشوری پاسخگوی درخواست مردم باشند تا بتوانیم واکسیناسیون را برای قطع زنجیره انتقال ویروس افزایش دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همیشه حداقل فاصله زمانی بین دو دوز اعلام می‌شود و نباید کمتر از این مدت زمان برای تزریق دوز دوم اقدام کرد اما افزایش فاصله یین دو دوز اشکالی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین