کد خبر: ۷۲۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

صعود نوجوانان والیبال ایران به جمع ۴ تیم برتر جهان

تیم والیبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل آرژانتین به جمع چهار تیم برتر مسابقات جهانی صعود کرد.
صعود نوجوانان والیبال ایران به جمع ۴ تیم برتر جهان
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات والیبال زیر ۱۹ سال جهان امروز (سه‌شنبه) برگزار شد و تیم ایران با نتیجه سه بر یک مقابل آرژانتین به پیروزی رسید.

شاگردان مسعود آرمات در ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۱ پیروز شد و فقط ست دوم را با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ به حریف واگذار کرد.

ایران این مسابقه را با ترکیب اولیه یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

عرفان نوروزی و یوسب کاظمی هرکدام با کسب ۱۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان این مسابقه شدند.

در این بازی بازیکنان نوجوان ایران در مجموع ۹۹ امتیاز شامل ۴۹ حمله، ۱۳ دفاع، یک سرویس و ۳۶ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. آرژانتین نیز ۷۷ امتیاز شامل ۴۳ حمله، ۶ دفاع، ۳ سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد.

آرژانتین درحالی امروز مقابل ایران شکست خورد که در همه بازی‌های قبلی خود در این رقابت‌ها به پیروزی رسیده و در مجموع فقط ۲ ست به حریفان واگذار کرده بود.

ایران با این پیروزی به جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف لهستان برود. این ۲ تیم در مرحله گروهی هم با یکدیگر روبرو شده بودند که آن بازی با برتری سه بر صفر لهستان به پایان رسید. لهستان تنها تیم حاضر در این مسابقات محسوب می‌شود که هنوز حتی یک ست هم به حریفان خود نباخته است.

امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی نتایج زیر به دست آمد:

ایتالیا ۲ - بلغارستان ۳

برزیل صفر - روسیه ۳

لهستان ۳ - آلمان صفر

ایران ۳ - آرژانتین یک

فردا مسابقات مرحله نهایی بر اساس برنامه زیر برگزار می‌شود:

ساعت ۱۶، بلغارستان - روسیه

ساعت ۱۹، ایران - لهستان

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در ۲ سالن آزادی و فدراسیون برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین