کد خبر: ۷۲۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

علائم خطرناک بوی بد دهان

بوی دهان تأثیر بدی روی افراد می‌گذارد و باعث طرد شدن از سوی دیگران می‌شود، اما به گفته دانشمندان این موضوع علائم خطرناک تری هم دارد.
علائم خطرناک بوی بد دهان
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه انگلیسی "سان" گزارش داده است که تقریباً همه افراد با دو علامت، یعنی بوی بد دهان و خونریزی لثه مواجه هستند، اما اغلب آن را نادیده می‌گیرند؛ زیرا خطری فوری ندارد.

دانشمندان می‌گویند بوی بد دهان می‌تواند به عنوان یک هشدار اولیه در مورد یک بیماری بالقوه کشنده باشد. این عارضه به دلایل مختلفی از جمله ماهیت غذای فرد، سیگار کشیدن و دارو‌ها ایجاد می‌شود.

محققان سوئدی به این نتیجه رسیده اند که بوی دهان ممکن است نشانه بیماری لثه باشد که یکی از شایع‌ترین علائم آن خونریزی است.

۹۰ درصد از بزرگسالان انگلیسی تا حدودی از بیماری لثه رنج می‌برند و اگرچه جزئی به نظر می‌رسد، اما می‌تواند منجر به وضعیت بدتری به نام پریودنتیت شود.

این یک عفونت جدی لثه است که به بافت نرم آسیب می‌رساند و در صورت عدم درمان می‌تواند استخوان‌های نگهدارنده دندان شما را از بین ببرد. پریودنتیت می‌تواند باعث شل شدن یا از دست دادن دندان‌ها شود.

محققان سوئدی پرونده دندانپزشکی ۱۵۸۷ نفر را با میانگین سنی ۶۲ سال بررسی کردند. ۹۸۵ مورد سالم، ۴۸۹ مورد پریودنتیت متوسط ​​و ۱۱۳ مورد پریودنتیت شدید داشتند.

در طول ۶ سال مطالعه، دانشمندان نمونه مطالعه را از نظر مرگ، حملات قلبی غیر کشنده، سکته مغزی یا نارسایی حاد قلبی تحت نظر قرار دادند.

۲۰۵ طبقه بندی قبلی در شرکت کنندگان در مطالعه انجام شد و پریودنتیت در مقایسه با افرادی که دارای لثه سالم بودند ۴۹ درصد بیشتر بود.

دانشمندان در این مطالعه که اخیراً در کنگره انجمن قلب اروپا ارائه شده است، به این نتیجه رسیدند که خطر بیماری‌های قلبی با افزایش شدت پریودنتیت به شدت افزایش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین