کد خبر: ۷۲۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

قارچ سیاه به بابل رسید

‍٦بیمار مبتلا به قارچ‌سیاه در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
قارچ سیاه به بابل رسید
آفتاب‌‌نیوز :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه قارچ سیاه عمدتاً در بیماران دیابتیک یا بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شوند گفت: هم‌اکنون ۶بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای بابل بستری و تحت درمان هستند.

دکتر مصطفی جوانیان افزود: یکی از درمان‌های مؤثری که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود، کورتون است که تاثیر مشخص‌شده دارد، ولی نباید کسی کورتون را سرخود استفاده کند و حتما با تجویز پزشک باشد.

او در خصوص درمان این بیماری نیز گفت: بیمار اگر در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری زود تشخیص داده شود با برخی دارو‌ها و گاهی اوقات با جراحی‌های وسیع، قابلیت درمان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از این بیماری گفت: بیماران مبتلا به کرونا در مصرف آب‌میوه دقت کنند، چون توصیه‌شده که آب‌میوه مصرف کنند، ولی مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه آب‌میوه‌های صنعتی برای آن‌هایی که زمینه بیماری قلبی دارند مشکل ساز خواهد بود.

جوانیان گفت: قند برخی افراد به علت بیماری و مصرف زیاد مواد شیرین مثل آب میوه، خرما و عسل ممکن است بالا برود، به همین دلیل بیماران دیابتی و کسانی که زمینه دیابت در خانواده و بستگان درجه یک دارند، در کنترل قند خون و مصرف مواد شیرین باید دقت داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین