کد خبر: ۷۲۴۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

«هدیه» ابطحی به ضرغامی

سیدمحمدعلی ابطحی، چهره شناخته‌شده سیاسی چند پیشنهاد را به عزت‌الله ضرغامی، وزیر تازه از راه رسیده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرد و درباره جبهه "ضدتوریست‌ها" در داخل کشور هشدار داد.
«هدیه» ابطحی به ضرغامی
آفتاب‌‌نیوز :

ابطحی در متنی با عنوان «هدیه‌ای از جنس نقد» که در حساب کاربری شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده، عزت‌الله ضرغامی را خطاب قرار داده و نوشته است: «جناب آقای ضرغامی، شما از معدود وزرایی هستید که در این کابینه می‌شناسم و حتی از آن عکس‌های معروف در دولت آقای خاتمی هم از شما دارم و چقدر خوب است وقتی می‌خواهی هدیه بدهی، این هدیه به آشنا باشد.

چرخاندن وزارتخانه به‌عنوان یک کار اجرایی چندان سخت نیست. اما باور کنید تا مقدمات کار را آماده نکنید، موفق نمی‌شوید.

ایران برای گردشگری هیچ چیز کم ندارد. این صنعت حتی می‌تواند جایگزین نفت شود و حوزه‌ای است که شاید کمترین آسیب را از تحریم‌ها ببیند.

ایران آثار تاریخی‌ دارد. زیبایی دارد و چهار فصل همزمان را دارد و از نظر دینی و عقیدتی هم رنگارنگ است، همه این‌ها یعنی می‌تواند قطب گردشگری باشد، اما شما دو مشکل اساسی در این مورد دارید؛ اولی را همه توجه داشته‌اند که همان مسأله زیرساخت‌ها است. هتل نداریم. مناطق تفریحی و تاریخی فاقد امکانات گردشگری‌اند. در این مورد باید دست بخش خصوصی را باز بگذارید. هتل‌سازی با برندهای معروف هم می‌تواند یکی از عوامل جلب اعتماد برای حضور گردشگران باشد.

اما نکته دوم اگر بخواهیم صادق باشیم، مشکل داخلی است. زیرساخت جامعه - به خصوص افراطیون قدرتمند - اگر نگوییم ضدتوریست‌اند، لااقل روی خوشی هم به توریست‌ها نشان ‌نمی‌دهند.

باور کنید توریست برای فساد ایران را انتخاب نمی‌کند. خیلی جاهای دنیا برای مفاسد آماده‌اند. البته برای این‌که به زور راهی بهشت شوند هم به ایران نمی‌آیند. کسانی که به مملکت ما می‌آیند به هوای اماکن تاریخی و مذهبی و به عشق طبیعت فوق‌العاده آن می‌آیند. آن‌ها می‌آیند دوری در ایران بزنند و بروند. امر به معروف‌کردنشان واجب نیست. حتی اگر واجب هم باشد ایرانی‌ها را به بهشت ببریم، بهتر است.

فکر می‌کنم آقای رئیسی از شما برای این وزارتخانه دعوت کرده است تا با ارتباطاتی که با جناح راست دارید و با فرماندهان عملیات برهم زننده آرامش خارجی‌ها آشنایی دارید و فتواگیرندگان را می‌شناسید، بتوانید امنیت فرهنگی و اجتماعی برای گردشگران درست کنید تا این صنعت رونق پیدا کند. توریست بدون امنیت در جهانی که مخالفان از طریق تبلیغات، یک کلاغ چهل کلاغ می‌کنند، پا نمی‌گیرد.

این مهم‌ترین کاری است که از شخص شما - احتمالا - برخواهد آمد.»

عزت‌الله ضرغامی هم که معمولا حضور پررنگی در فضای مجازی دارد، در پاسخ به این نامه سرگشاده نوشته است: «آمده‌ام که آبرویم را برای فرهنگ و فرصت زندگی بهتر مردم بگذارم. به این گونه اظهارنظرها نیازمندم.»

ضرغامی از یک هفته پیش با ۲۶۲ رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده و از روز پنجشنبه این وزارتخانه را تحویل گرفته و در این مدت دیدارهایی را با برخی فعالان گردشگری داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین