کد خبر: ۷۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله‌ نوری همدانی:

سروش از سلمان رشدی بدتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله‌نوری همدانی گفت: «جریان سلمان رشدی در سب النبی منحصر می‌شد، ولی آقای سروش ریشه نبوت، قرآن و وحی را زده است که اگر از روی غرض باشد، تکلیف دیگری داریم».

به گزارش آفتاب به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی در درس خارج فقه خود یادآور شد: «وی یکی از دانشجویان انقلابی ما بنام حاج فرج بود و در تلویزیون هم سخنرانی‌هایی داشت، ولی اکنون این آقا قدم به قدم از اصول و مبانی دینی باز می‌گردد».

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه نزول قرآن امری الهی و خارج از مجرای علل و اسباب عادی بوده است، گفت: «نمی‌توان این معجزه جاوید را با اشعار که از امور بشری و برپایه تخیلات است، مقایسه کرد».

ایشان افزودند: «تنزل قرآن که حاوی حقایق عالم است به درس شعرا، ظلم بسیار بزرگی است و امیدوارم مطالب این فرد، ناشی از جهل وی باشند نه تعمد!»

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی همچنین دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه و دست‌اندرکاران پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی در این باره گفته بودند: هنگامی که بنده نماینده امام در اروپا بودم، این آقا مترجم ما بود و الان نغمه مخالفت با انقلاب و اسلام را در غرب بلند کرده است و غربی‌ها همین را می‌خواهند که یکنفر ایرانی که قبلا خودش را به انقلاب چسبانده بود، اکنون از اندیشه‌های اصیل اسلامی برگردد.

معظم‌له بیان داشته بودند: این شخص که البته سوادش هم آنقدر بالا نیست، اشتباهات فراوانی دارد و بر ما لازم است که پیامبر(ص) و قرآن را بهتر بشناسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۴
0
0
در اين روزگار پر از فتنه واشوب و شبهات وسنگ اندازيها بر عليه مقدسات همانطور كه معصوم فرموده اند :
و اما الحوادث الواقعه فارجعوا الي رواه حديثنا
چاره اي جز تبعيت از فرمايشات مراجع بزرگوار نداريم.
خدايا بر طول عمر وعزت فقهاي جليل اتلقدر تشيع بيافزا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین