کد خبر: ۷۲۴۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

کشتی ایرانی حامل سوخت وارد آب‌های سوریه شد

یک روزنامه لبنانی از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به آب‌های سوریه خبر داد و نوشت، این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل خواهد شد.
کشتی ایرانی حامل سوخت وارد آب‌های سوریه شد
آفتاب‌‌نیوز :

 کشتی ایرانی که حامل سوخت برای لبنان است چهارشنبه (دیروز) وارد آب‌های سرزمینی سوریه شد.

به گزارش روزنامه لبنانی «الاخبار»، کشتی مذکور بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس این سوخت به وسیله تانکر از سوریه به لبنان منتقل خواهد شد.

الاخبار افزود، بخشی از بار این کشتی را حزب‌الله لبنان به بیمارستان‌های دولتی و امثال آن هدیه خواهد داد و سپس شرکتی خصوصی سازوکار فروش این سوخت به سازمان‌های خصوصی و ژنراتورهای برق را بر عهده خواهد گرفت.

بنا به گفته منابع آگاه، کشتی دوم و سوم نیز با همین سازوکار خواهند رسید و هنوز درباره بار آنها و اینکه آیا سوختشان بنزین، مازوت (نفت کوره) یا هر دوی آنهاست، اطلاعاتی منتشر نشده است. همزمان این احتمال مطرح است که کشتی چهارم به زودی از ایران به راه بیفتد.

نزدیکی ورود سوخت ایران به لبنان با سفر هیأتی از کنگره آمریکا به لبنان همزمان شده است. این هیأت که دیروز بیروت را ترک کرد ، مدعی شد، واشنگتن برای حل سوخت در لبنان تلاش می‌کند و نیازی به واردات سوخت از ایران نیست. عبارتی که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز پیش‌تر آن را به کار برده بود.

هیأت مذکور در فرودگاه بیروت کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و یکی از اعضای آن به نام «ریچارد بلومنتال» در اظهاراتی علیه حزب‌الله مدعی شد «حزب‌الله سرطان بدخیمی است که باید ریشه‌کن شود».

لبنان این روزها با فقدان سوخت روبه‌روست و حزب‌الله ماه‌هاست که گزینه خرید سوخت از ایران را در لبنان مطرح کرده است.

کشتی ایرانی حامل سوخت وارد آب‌های سوریه شد

در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرد، از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

یکی از موارد احتکار به طرز مرگباری پایان یافت؛ انفجار یک مخزن سوخت حاوی بنزین -که ارتش آن را مصادره و میان مردم توزیع کرده بود- در شهر «التلیل» در «عکار» در شمال لبنان (در ۲۴ مرداد) منجر به کشته شدن ۲۸ نفر و زخمی شدن حدود هشتاد نفر شد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد. 

خوش‌بینی درباره تشکیل دولت

در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان، «عباس ابراهیم» رئیس امنیت عمومی لبنان به خط مذاکره میان «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان وارد شده و فضای اظهارات گروه‌های مختلف سیاسی در دولت آینده مثبت است.

الاخبار افزود، بنا به گفته منابع سیاسی موضوع اختلاف بر سر دو کرسی وزارت کشور و دادگستری حل شده و تنها مشکل باقیمانده مطالبه «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف برای تعیین وزیر یکی از وزارتخانه‌های اقتصاد، امور اجتماعی یا انرژی است تا اینگونه از طریق نماینده خود در وزارتخانه‌های مذکور مذکراتی با صندوق بین‌المللی پول داشته باشد و وی وزارتخانه اقتصاد را ترجیح می‌دهد.

همزمان با اخبار برخی رسانه‌های لبنانی و ابراز خوشبینی مبنی بر تشکیل دولت تا قبل از پایان هفته جاری، منابع وابسته به جریان ریاست‌جمهوری لبنان «التیار الوطنی الحر» گفته‌اند، تشکیل دولت نباید از هفته جاری تجاوز کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
1
پولش کجامیره نه سوریه پول داره نه حزب الله همش ازجیب مردم میره شب جمعه است نوربه قبر... بباره خدارحمتت کنه مرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین