کد خبر: ۷۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

وزیر بهداشت: صف‌های واکسیناسیون اسباب شرمندگی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صف‌های تشکیل شده برای واکسیناسیون در جمهوری اسلامی ایران اسباب شرمندگی همه ماست.
وزیر بهداشت: صف‌های واکسیناسیون اسباب شرمندگی است
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: بر خلاف هفته‌های گذشته با تأمین واکسن داخلی و خارجی سرعت واکسیناسیون را در کشور شاهد خواهیم بود تا تزریق واکسن برای عموم مردم انجام شود.

وی تأکید رئیس جمهور را بر واکسیناسیون عمومی تا چند ماه آینده تصریح کرد: به هیچ وجه شکل‌گیری صف‌های طولانی و حتی صف چندین نفره برای واکسیناسیون مناسب و درست نیست و اسباب شرمندگی برای همه ماست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش مراکز تجمیعی و استفاده از مکان‌های عمومی را برای گسترش واکسیناسیون در استان‌ها یادآور شد و گفت: باید ظرفیت واکسیناسیون در استان اردبیل از ۲۰ هزار دوز در روز افزایش یافته و تا ۵۰ هزار دوز نیز برسد.

عین‌اللهی افزود: ما هیچ مشکلی در تأمین واکسن مورد نیاز نداریم و با تلاش شبانه‌روزی که در این راستا آغاز کردیم، سعی و تلاشمان بر این است تا خلأهای احتمالی برطرف و واکسیناسیون عمومی گسترش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در بحث معرفی مراکز واکسیناسیون و حتی اغنا کردن مردم برای زدن واکسن کوتاهی کردیم و به نوعی عده‌ای در تلاش هستند تا واکسن هراسی را در جامعه ترویج دهند در حالی که مردم مطمئن باشند که تنها راه مقابله با این بیماری توسعه واکسیناسیون است.

همه ایرانیان صاحب پرونده سلامت الکترونیکی می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمبود تخت بیمارستانی در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در کنار واکسیناسیون و مهار کرونا در ماه‌های آینده، سعی و تلاشمان بر این است تا طرح‌های زیربنایی را در بخش بهداشت و درمان مورد توجه قرار دهیم تا همه افراد جامعه از مزایای سیستم درمانی الکترونیکی استفاده کنند.

عین‌اللهی اضافه کرد: در بحث راه‌اندازی سیستم سلامت الکترونیکی و برخورداری همه ایرانیان از فرآیند ارتقا بهداشت و تضمین سلامت در حوزه‌های مختلف بیان کرد: ما با پرهیز از ارائه خدمات القایی و یا بی‌برنامه سعی خواهیم کرد تا همه ملت ایران را صاحب پرونده الکترونیکی در حوزه سلامت بکنیم تا میزان مراجعات، آزمایش، داروهای تجویزی و سایر خدمات ارائه شده به افراد جامعه مشخص و معلوم شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: منابع وزارت بهداشت در سال جاری ۱۳۷ میلیارد تومان تعیین شده که تاکنون یک پنجم این منابع تأمین شده در حالی که اجرای طرح‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان به افزایش پرداختی برخی از گروه‌ها منجر شده تا فاصله زیادی بین پزشکان و کادر درمانی به وجود آید.

وزیر بهداشت تصریح کرد: استان اردبیل در کنار افزایش تخت بیمارستانی و تجهیزات مناسب، نیازمند دهکده سلامت است تا مردم به راحتی بتوانند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین