کد خبر: ۷۲۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

نوجوانان والیبال ایران بر سکوی سوم جهان ایستادند

 تیم والیبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل روسیه بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفت.
نوجوانان والیبال ایران بر سکوی سوم جهان ایستادند
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات والیبال زیر ۱۹ سال جهان که از دوم شهریور به میزبانی تهران آغاز شده است، امروز (پنجشنبه) به پایان می‌رسد. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم ایران با نتیجه سه بر ۲ مقابل روسیه به برتری رسید. ست‌های اول، سوم و پنجم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۴، ۲۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۶ به سود ایران رقم خورد و روسیه در ست‌های دوم و چهارم با امتیازات ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به برتری دست یافت.

اوج کار شاگردان مسعود آرمات در ست پنجم بود که با ارائه نمایشی دیدنی و برتری محسوس بر حریف، با فاصله زیادی به پیروزی رسیدند.

یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) بازیکنان اصلی ایران در بازی امروز بودند.

حسین‌خانزاده با کسب ۱۸ امتیاز، بیشترین نقش را در پیروزی تیم ایران داشت.

در این بازی ایران در مجموع ۱۱۰ امتیاز شامل ۵۱ حمله، ۹ دفاع، ۹ سرویس و ۴۱ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. روسیه نیز ۹۵ امتیاز شامل ۵۷ حمله، ۱۰ دفاع، ۹ سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد.

شاگردان آرمات در طول این تورنمنت فقط ۲ بار مقابل لهستان شکست خوردند و در سایر دیدارهای خود به پیروزی رسیدند.

ایران با این پیروزی به مدال برنز مسابقات دست یافت. والیبال ایران پیش از این هم ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در تاریخ مسابقات والیبال نوجوانان جهان کسب کرده بود.

از ساعت ۱۹ امروز تیم‌های لهستان و بلغارستان دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین